تماشای دیوار برلین با فناوری واقعیت مجازی

    کد خبر :637861

اگر چه از زمان تخریب دیوار برلین سی سال می گذرد، اما فناوری واقعیت مجازی به علاقمندان امکان می دهد تا این دیوار را دوباره مشاهده کنند.

 

یک اپلیکیشن واقعیت مجازی به افراد علاقمند امکان می دهد تا دیوار یادشده را سه دهه بعد از نابودی به شکل مجازی مشاهده کنند.

 

این اپلیکیشن که MauAR نام دارد، تغییراتی را که در گذر زمان در دیوار برلین رخ داده به کاربران نشان می دهد و البته بدین منظور از تصاویر بازسازی شده دیوار برلین و همین طور نمایش سربازان محافظ دیوار و تجهیزات و استحکامات آنها بهره می گیرد. پس از نصب MauAR بر روی گوشی یا تبلت تنها کافی است دوربین آن را فعال کنید و در محیط اطراف بچرخانید تا حال و هوای سال های جنگ سرد در اطراف دیوار برلین برای شما زنده شود.

 

به گفته پیتر کولسکی طراح این محصول، اپلیکیشن یادشده اطلاعات تاریخی و سیاسی کاربران را افزایش می دهد و تاثیرگذاری آن بر روی اشخاص حتی بعد از کنار گذاشتن گوشی یا تبلت کماکان باقی می ماند.

 

وی افزوده که تاثیرگذاری ناشی از استفاده از اپلیکیشن مذکور از طریق مطالعه کتب تاریخی یا حتی مشاهده فیلم های سینمایی به دست نمی آید.

 

اپلیکیشن یادشده در آستانه سی امین سالگرد تخریب دیوار برلین در دسترس علاقمندان قرار گرفته است. در تاریخ نهم نوامبر سال ۱۹۸۸ و در آخرین سال های جنگ سرد دیوار برلین که دو بخش شرقی و غربی این شهر را از یکدیگر جدا می کرد برای همیشه تخریب شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید