شرایط مطالعه پژوهشگران در موزه ملی بر روی الواح هخامنشی

    کد خبر :637716
شرایط مطالعه پژوهشگران در موزه ملی بر روی الواح هخامنشی

رئیس موزه ملی گفت: هر پژوهشگری که تقاضای مطالعه بر روی الواح هخامنشی داشته باشد باید ابتدا طرح پژوهشی بنویسد و روان قانونی را مثل سایر موزه ها طی کند.

جبرئیل نوکنده، رئیس موزه ملی ، در پاسخ به این سوال که آیا در موزه ملی برچسب ثبت اموال روی اشیای تاریخی زده می شود یا خیر؟ اظهار کرد: مهر ثبت اموال در موزه ملی نداریم و چیزی الصاق نمی‌کنیم.

 

نوکنده در ادامه بیان کرد: شاید در گذشته در برخی از این آثار این امر وجود داشته و در جایی که کمترین آسیب را بزند شماره اموال را وارد می‌کنیم و جایی که اشیا خیلی حساس باشد یک لیبل کنار شی قرار داده می‌شود.

 

شماره اموال در چه صورتی روی اشیاء نصب می شود؟

 

رئیس موزه ملی در ادامه بیان کرد: شماره اموال در صورتی روی اشیاء موزه نصب می‌شود که آسیبی به آن‌ها وارد نکند و این شماره اموال با اعلام موافقت کارشناسان حفاظت است.

 

نوکنده در ادامه بیان کرد: در موزه ملی دپارتمان مرمت داریم و جزء موزه‌هایی هستیم که ۶۰ سال است که کارگاه مرمت داریم و تمام اقدامات تحت نظر کارشناسان حفاظت اشیاء است.

 

استقبال مردم از الواح هخامنشی با هیجان بوده است

 

رئیس موزه ملی در ادامه بیان کرد: استقبال مردم از الواح هخامنشی با هیجان بوده و استقبال کننده خیلی خوبی داشته ایم. این گل نبشته ها در گالری هخامنشی و در نزدیک مجسمه داریوش قرار داده شده و میزان بازدید خیلی خوب بود.

 

۲ هزار ۵۰۰ بازدید کننده در روز از موزه ایران باستان

 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که میزان بازدید کننده از موزه باستان چه میزان است؟ اظهار کرد: ۲ هزار ۵۰۰ بازدید کننده در روز از موزه ایران باستان داریم و حدود ۴۰۰ تا ۶۰۰ نفر هم خارجی در روز از موزه ایران باستان بازدید می‌کننند.

 

شرایط مطالعه پژوهشگران در موزه ملی بر روی الواح هخامنشی

 

وی در ادامه در پاسخ به این سوال که شرایط مطالعه پژوهشگران در موزه ملی بر روی الواح هخامنشی چه صورت است اظهار کرد: هر پژوهشگری که تقاضای مطالعه بر روی الواح هخامنشی داشته باشد باید ابتدا طرح پژوهشی بنویسد و روال قانونی را مثل سایر موزه ها طی کند.

 

به گزارش میزان،نوکنده در ادامه بیان کرد: بخش‌های مربوط به کتیبه باستان پرپوزال متقاضی مطالعه را می‌خوانند و سپس شی را در اتاق پژوهش در اختیار پژوهشگر می‌گذارند. در طول هفته حدود ۱۵ پژوهشگر بر روی اشیای موجود در بخش ایران باستان مطالعه می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید