برپایی۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در۵۰ هزار مدرسه

    کد خبر :637545
برپایی۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در۵۰ هزار مدرسه

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: هم‌زمان با نخستین روز هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه برگزار می‌شود.

 

به گزارش ایسنا، علی رمضانی بر ضرورت توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی در مدارس تأکید کرد و گفت: برای توسعه فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در بین دانش‌آموزان و با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی امسال نیز ۵۰ هزار نمایشگاه در ۵۰ هزار مدرسه بر پا می‌شود.

 

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی گفت: ابتدا به‌وسیله چاپ اطلاعیه در روزنامه‌های کثیرالانتشار، وبگاه موسسه فرهنگی منادی تربیت و نیز ارسال پیامک، از ناشرین سراسر کشور تقاضا می‌شود در این طرح ملی فرهنگی با آموزش‌وپرورش همکاری کنند.

 

رمضانی ادامه داد: مقدمات برپایی این نمایشگاه‌ها از مرداد آغازشده است و تاکنون ۱۰۰ناشر در مراحل اولیه این طرح شرکت کرده‌اند و پس از ارزیابی کارگروه کتاب، آثار ناشران تائید شده است.

 

مدیرکل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی توسعه کتاب و کتاب‌خوانی را از اولویت‌های نظام تعلیم و تربیت بر اساس سند تحول بنیادین دانست.

 

وی ادامه داد: دبیرخانه‌ مؤسسه‌ی فرهنگی منادی تربیت در فاصله‌ زمانی تعیین‌شده، مبادرت به پذیرش و ثبت مشخصات کتب رسیده می‌کند و سپس هر یک از کتاب‎ها را برحسب طبقه‎بندی تعیین‌شده، ‎در گروه‎های موضوعی گوناگون تقسیم می‌کند این طبقه‌بندی، زمینه‎ساز اجرای عملیات بررسی و ارزیابی کتاب‎ها توسط کارشناسان و داوران متخصص در هر یک از موضوعات است.

 

رمضانی خاطرنشان کرد: کتاب‌های مناسب وتأییدشده در شورای بررسی به‌صورت نمایشگاهی متمرکز برای کارشناسان و صاحب‌نظران استان‌ها براساس گروه کارشناسی۳ الی ۷ نفره کتاب به نمایش گذاشته می‌شود. نمایشگاه این دوره در اردوگاه میرزا کوچک خان شهر رامسر برگزار شد و پس از جمع‌آوری کل کتاب‌ها، آن‌ها در بسته‌بندی‌ها، کارتن‌های مخصوص مقطع ابتدایی، کارتن‌های مخصوص مقطع متوسطه اول و کارتن‌های مخصوص مقطع متوسطه دوم تقسیم‌بندی و به استان‌ها ارسال می‌شود و هم‌زمان با نخستین روز هفته‌ کتاب جمهوری اسلامی ۵۰ هزار نمایشگاه کتاب در ۵۰ هزار مدرسه در سراسر کشور شروع به کار می‌کنند.

 

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، وی تعداد ناشران را ۱۰۰ انتشاراتی عنوان کرد و افزود: از این تعداد ناشر ۵۰۰ هزار کتاب در ۷۰۰ عنوان خریداری‌شده است که در حال بسته‌بندی و ارسال به استان‌ها است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید