ثبت‌نام بیمه تکمیلی خبرنگاران به دقیقه۹۰ می‌رسد؟

    کد خبر :63745

 

معاونت مطبوعاتی با وجود اطلاعیه‌ صندوق هنر مبنی بر نزدیک شدن به پایان مهلت ثبت‌نام در طرح ویژه «بیمه تکمیلی خبرنگاران» همچنان لیست اسامی اصحاب رسانه را به این صندوق ارسال نکرده تا شاید از این طریق تعداد متقاضیان به حداکثر میزان خود برسد.

به رغم صدور اطلاعیه‌های پی‌درپی صندوق اعتباری هنر برای آگاه‌سازی «هنرمندان، نویسندگان، روزنامه‌نگاران و خبرنگاران» نرای ثبت‌نام در طرح بیمه تکمیلی ویژه این اقشار و البته با شرایط مناسب، همچنان امکان ثبت‌نام برای خبرنگاران وجود ندارد.

به گزارش بازتاب  به نقل از تسنیم، با بروز چنین مشکلی، موضوع را از مسئولان مربوط به حوزه امور خبرنگاران معاونت مطبوعاتی پیگیری کردیم که آنها امکان انجام ثبت‌نام در این طرحهای ویژه را منوط به ارائه لیست از سمت معاونت مطبوعاتی به صندوق اعتباری هنر کردند.

اما در حالیکه مهلت ثبت‌نام در طرح «بیمه تکمیلی خبرنگاران» رو به اتمام است و صندوق اعتباری هنر آخرین فرصت را هشتم مرداد ماه اعلام کرده است، همچنان خبری از ارائه این لیست از سوی معاونت مطبوعاتی نیست.

نگرانی اصحاب رسانه و خبرنگاران نسبت به فرصت کوتاه تا پایان ثبت‌نام در این طرح ویژه (کمتر از چهار روز) باعث شد تا موضوع را بار دیگر از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد پیگیری کنیم تا دلیل عدم ارسال لیست اسامی خبرنگاران مورد تأیید این معاونت به صندوق اعتباری هنر مشخص شود.

در پیگیری این موضوع، یکی از مسئولان اداره خبرنگاران معاونت مطبوعاتی با بیان اینکه جای نگرانی نیست، درباره زمان ارسال لیست اسامی خبرنگاران به صندوق اعتباری هنر گفت: با توجه به اینکه بیمه تکمیلی برای بسیاری از خبرنگاران و اصحاب رسانه مهم است، تصمیم گرفتیم تا دقیقه 90 منتظر بمانیم تا لیست مورد نظر تکمیل و حضور خبرنگاران حداکثری شود.

این مسئول همچنین گفت: جای نگرانی برای کسانیکه پیش از این در سامانه جامع رسانه‌های کشور ثبت‌نام کرده بودند نیست و کسانی هم که برای نخستین بار تقاضای بهره‌مندی از این خدمات را دارند، باید در این سامانه ثبت‌نام کنند تا اسم آنها در لیست معرفی به صندوق قرار گیرد.

براساس اظهارات مسئولان معاونت مطبوعاتی این لیست احتمالا اوایل هفته آینده به صندوق اعتباری هنر ارسال می‌شود و جای نگرانی برای خبرنگاران متقاضی استفاده از شرایط ویژه بیمه تکمیلی نیست؛ حتی اگر مهلت در نظر گرفته شده به اتمام برسد، شرایطی خاص برای ثبت‌نام خبرنگاران در نظر گرفته خواهد شد.

گفتنی است؛ براساس قرار‌داد منعقد شده صندوق اعتباری هنر با شرکت سهامی بیمه رازی، این صندوق برای نخستین بار بیمه تکمیلی را در قالب سه طرح امید با نرخ سالیانه 60 هزار تومان، آرامش با نرخ سالیانه 300 هزار تومان و رفاه با نرخ سالیانه 540 هزار تومان با پوششهای مناسب و متنوع به اعضای خود ارائه می‌دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید