هاشمی: شورای شهر دخالتی در اجرای طرح ترافیک نداشته است

    کد خبر :637299
شورای شهر دخالتی در اجرای طرح ترافیک نداشته است

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه ان‌شاءالله تهدید شهرداری توسط پلیس هدف خیر و سرعت در انجام امور را دارد، گفت: من با ماشین دولتی وارد محدوده طرح ترافیک می‌شوم و شورای شهر دخالتی در نحوه اجرای طرح نداشته است.

 

محسن هاشمی در یکصد و هفتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ جلسه امروز به آرامی گذشت و اعضای شورا تذکراتی مطرح کردند. همچنین سه دستور جلسه مورد بحث و گفتگو قرار گرفت که یکی مربوط به انجام پاکت حجمی در زمینه معماری شهر تهران بود که یک فوریتی آن مطرح شد و بحث نمایه ساختمان شهر تهران بیشتر از این طریق مدنظر قرار گرفت.

 

وی افزود: بحث شرکت‌ها و موسسات شهرداری تهران که سهام خود را به بورس ارائه دهند نیز به صورت یک دستور جلسه مطرح و از طریق آن عنوان شد که آیا این مسئله درآمدی نصیب شهرداری می‌کند؟

 

هاشمی ادامه داد: همچنین اساسنامه تیپ شرکت‌ها که پیش از این به تصویب رسیده و در هیات تطبیق و وزارت کشور ایراداتی به آن وارد شده بود، مطرح شد و مجددا رفع ایرادات به رای گذاشته شد که 5 مورد از آنها را آقای رسولی مطرح و اعضا نسبت به آن رای دادند و مشکل برطرف شد.

 

* مشکل اساسنامه در 43 سازمان، موسسه و شرکت زیر مجموعه شهرداری

 

هاشمی در ادامه به موضوع اساسنامه شرکت‌های زیر مجموعه شهرداری اشاره کرد و بیان داشت: بسیاری از این شرکت‌ها به لحاظ قانونی مشکل اساسنامه دارند که این اساسنامه برای آنها در شورای شهر یا وزارت کشور به تصویب نرسیده است.

 

* من با ماشین دولتی وارد طرح می‌شوم

 

رئیس شورای شهر تهران در ادامه در پاسخ به سوالی در زمینه طرح جدید ترافیک و انتقادات پلیس به آن اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ موضوع بسیار فراگیر است و اظهارنظر رئیس شورا اکنون به صلاح نیست. اجازه دهید من بیشتر مسئله را بررسی کنم.

 

وی گفت: اینکه تهدید و یا اقدامی در این زمینه شود همیشه برای سرعت‌ بخشیدن به کار روال بوده است و ان‌شاءالله هدف پلیس از تهدید شهرداری نیز خیر است، نه بهم ریختن شهر. من نیز به آقای علیخانی رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل اطلاع می‌دهم مسئله را جدی بررسی کند و نظر را ارائه دهد.

 

هاشمی خاطرنشان کرد: شورای شهر دخالتی در اجرای طرح ترافیک نداشته است؛ چراکه این طرح بر اساس مصوبه شورای ترافیک تهران بوده و شورای شهری‌ها در مورد نرخ عوارض و تخفیف اظهارنظر می‌کنند.

 

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که آیا شما به شخصه از طرح جدید ترافیک راضی هستید یا خیر گفت: من با ماشین دولتی وارد طرح ترافیک می‌شوم و بیشتر از این نمی‌خواهم در باره این موضوع صحبت کنم.

 

* انتصابات بر اساس قول و قرار انجام نمی‌شود

 

به گزارش فارس، هاشمی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه انتصابات در شهرداری بر اساس قولی که به برخی از شهروندان در زمان انتخابات دادید مغایرت دارد و چرا رویه این چنین شده است، گفت:‌انتصابات قوانین خود را دارد و بر اساس قول و قرار انجام نمی‌شود. فرد منتصب باید خصوصیاتی داشته باشد و مسائل سیاسی در قوانین انتصاباتی ما نیامده است. ان‌شاءالله قول سیاسی را در این زمینه دخالت ندهیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید