تأسیس یک انجمن جدید برای موسیقی و تئاتر

    کد خبر :637233
تأسیس یک انجمن جدید برای موسیقی و تئاتر

مسئول پیگیری مشکلات چند ماه گذشته مدیران آموزشگاه‌های موسیقی کشور از قول مساعد مدیر دفتر آموزش‌های معاونت هنری وزارت ارشاد، برای مرتفع شدن برخی از مشکلات در روزهای آینده خبر داد.

 

منوچهر فیروزی مسئول پیگیری مشکلات چند ماه گذشته مدیران آموزشگاه‌های موسیقی کشور مبنی بر اجرای کامل قانون معافیت از مالیات آموزشگاه‌های هنری توضیح داد: طی برنامه‌ریزی‌هایی که از چند روز گذشته صورت گرفته بود همراه با مدیران تعدادی از آموزشگاه‌های هنری کشور در حوزه‌های مختلف تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی دیداری با آقای صفی پور مدیر دفتر آموزش‌های معاونت هنری وزارت ارشاد داشتیم. در این جلسه که بخشی از مباحث مطرح شده در آن اختصاص به تشکیل «انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری تهران» داشت مقرر شد تا از سوی دفتر آموزش‌های معاونت هنری پیگیری‌های جدی‌تری مبنی‌بر حل مشکل مالیاتی مدیران آموزشگاه‌های آزاد هنری صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: بر اساس توافقاتی که در این زمینه انجام شد، یک نفر از سوی مدیریت دفتر آموزش‌های معاونت هنری و یک نفر به نمایندگی از مدیران آموزشگاه‌ها از این به بعد پیگیری موضوعات پیرامون مشکلات مالیاتی را به عهده گرفته اند. به هر ترتیب بناست تا از این طریق پیگیری‌های لازم صورت گیرد تا نتیجه مثبتی در این زمینه حاصل شود.

 

فیروزی درباره تاسیس انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری استان تهران نیز گفت: تقریبا تمامی کارهای مربوط به تدوین اساسنامه تاسیس انجمن آموزشگاه‌های آزاد هنری استان تهران انجام گرفته و خوشبختانه در این زمینه نیز قول‌های مساعدی از سوی آقای صفی‌پور به ما داده شد و امیدوارم این همکاری بین ما و دفتر آموزش‌ها ادامه پیدا کند تا بتوانیم شاهد تاسیس انجمن که ضرورت آن به شدت حس می‌شود، باشیم. به هر حال هم در موضوع تاسیس انجمن و هم در حوزه حل مشکلات مالیاتی آموزشگاه شرایط به گونه‌ای است که ما باید هر چه سریع‌تر به نتایج مثبت و تاثیرگذاری برسیم. ما در حوزه‌های مختلف دیگری هم با چالش‌های زیادی روبرو هستیم که فکر می‌کنم با تاسیس انجمن می‌توانیم به مرتفع کردن تعداد زیادی از این چالش‌ها در قالب موارد حقوقی اقدام کنیم.

 

به گزارش مهر، تعدادی از مدیران آموزشگاه‌های موسیقی سراسر کشور اواسط خرداد ماه سال جاری با ارسال نامه‌ای به سبد عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، احمد مازنی رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و دفتر ریاست جمهوری خواستار اجرای کامل قانون معافیت از مالیات توسط مجموعه‌های مرتبط شدند. پس از ارسال این نامه‌ها بود که سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، لادن حیدری معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و محمد اله یاری مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد پیگیری‌های را برای حل این موضوع انجام دادند در همان زمان امید علی پارسا رییس سازمان امور مالیاتی کشور طی نامه‌ای به معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر ارشاد از تلاش این مجموعه دولتی برای حل مشکل مالیاتی مدیران آموزشگاه‌های موسیقی خبر داد.

 

بر اساس بند (ل) ماده (۱۳۹) قانون مالیات‌های مستقیم، فعالیت‌های فرهنگی و هنری دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی معاف از مالیات هستند و تعیین مصادیق این فعالیت‌ها نیز به موجب ماده (۱۲) آیین نامه اجرایی تبصره(۳) ماده ۱۳۹ که در سال ۱۳۹۳ به تصویب رسیده است آموزشگاه و آموزش موسیقی که با مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می‌شود و همچنین آموزشگاه‌های آزاد هنری و موسسات مجری رشته‌های فرهنگی و هنری در زمره مصادیق برخوردار از معافیت مندرج در بند (ل) پیش گفته شناخته شده‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید