سپرده‌گذاران تعاونی منحله الزهرا تعیین تکلیف شدند

    کد خبر :63710

 

در جریان تعیین تکلیف سپرده‌گذاران تعاونی منحله الزهرا به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های موسسه کاسپین سپرده‌گذاران می‌توانند درصدی از سپرده‌های خود را در قالب پرداخت نقدی دریافت کرده و مابقی را به صورت سپرده یکساله با سود مصوب شورای پول و ا عتبار در کاسپین سپرده‌گذاری کنند.

الزهرای مشهد، یکی از هشت تعاونی است که به همراه سایرین در مجموعه کاسپین گرد آمده است، اما در جریان حواشی که برای کاسپین پیش آمد شرایط این هشت تعاونی نیز با مشکلاتی مواجه شد که در نهایت با تشکیل هیات تصفیه و نقل و انتقال دارایی‌های آنها به موسسه کاسپین وضعیت آنها مشخص شده و به کاسپین منتقل شده‌اند. بر این اساس تعیین تکلیف این تعاونی‌ها در دستور کار قرار گرفت و فرشتگان اولین تعاونی بود که به دلیل حجم بالای سپرده‌گذاران از اردیبهشت‌ماه امسال در مرحله تعیین تکلیف سپرده‌گذاران گذاشته شد.

به گزارش بازتاب  به نقل از ایسنا، اما بعد از فرشتگان الزهرای مشهد بود که از دوم مردادماه در فرآیند تعیین تکلیف قرار گرفت به گونه‌ای که سپرده‌گذاران این تعاونی منحله می‌توانند با مراجعه به شعب ۸۰ گانه کاسپین وضعیت سپرده‌های خود را مشخص کنند، اما تازه‌ترین اخبار از این حکایت دارد که سپرده‌گذاران تعاونی الزهرا دارای شرایطی برای تعیین وضعیت وجوه خود هستند به گونه‌ای که می‌توانند بخشی از سپرده‌های خود را نقدی دریافت کرده وبخشی دیگر را به صورت سپرده یک ساله در موسسه کاسپین قرار داده و بابت آن سود ۱۵ درصد سالانه دریافت کنند.

البته سود سپرده سالانه تعلق گرفته به سپرده‌گذاران تعاونی الزهرا در پایان هر ماه قابل دریافت خواهد بود.

با این حال اگر سپرده‌گذاران نسبت به این روش تعیین تکلیف معترض باشند می‌توانند این شرایط را نپذیرفته و برای وصول سپرده‌های خود به هیات تصفیه تعاونی الزهرا مراجعه کنند.

شرایط پرداخت مبالغ سپرده‌گذاران الزهرا با فرشتگان متفاوت است. در حالی وجوه الزهرا می‌تواند حتی به طور کامل پرداخت شده و پرداخت علی‌الحساب در آن وجود ندارد که در مورد فرشتگان روال به گونه‌ای دیگر بود. به طوری که طی فرآیند مرحله‌ای و سقف‌های تعیین شده برای سپرده‌گذاران آنها می‌توانند مراجعه کرده و تا ۹۰ درصد اصل وجوه خود را دریافت و ۱۰ درصد دیگر مشروط به پاسخگویی املاک و منابع فرشتگان می‌شود.

با این وجود هنوز مشخص نیست که سود تعلق گرفته به حساب‌های تعاونی الزهرا از زمان انحلال تاکنون نیز پرداخت خواهد شد یا خیر. این در حالی است که در مورد فرشتگان با توجه به انحلال این تعاونی از شهریورماه ۱۳۹۴ هیچ سودی بابت سپرده‌ها به مشتریان تعلق نگرفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید