ساعد باقری در نقد واکنش‌ها به سخنان همسر حداد عادل نوشت:

جنجال مدرسه فرهنگ و جنگل وحشت‌آور…

  • سیاسی
  • یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۸ ۰:۰۶
    کد خبر :636976

گروه سیاسی بازتاب: ماجرای سخنان طیبه ماهرو زاده همسر حداد عادل همچنان جنجالی است. برخی از کاربران در صفحات اجتماعی خود به شوخی و کنایه، جوک‌هایی پیرامون این اتفاق و بهانه ساخت مدرسه فرهنگ، مطالبی را منتشر کرده‌اند. ساعد باقری – شاعر پیشکسوت معاصر، در یادداشتی به نقد این‌گونه رفتارها پرداخته و به سخنان همسر حداد عادل در برنامه زاویه نیز واکنش نشان داده است.

 

من پى چماق “معلم اخلاق” را به تن مى‌مالم و مى‌گويم كه “وحشت كرده‌ام از زندگى در جنگل مهيب پيش رو”.

 

نشانه‌هاى عقده‌ها و خارج شدن از تعادل روانى رفته‌رفته دارد از توده‌ها سرايت مى‌كند به تأثیرگذاران ميدان سياست.

 

روراست و بى‌ملاحظه، من از جناب حداد عادل ابداً دل‌خوشی ندارم؛ اما تصوير و حرف‌هاى همسرشان را درباره انگيزه تأسیس مدرسه فرهنگ ديدم و شنيدم.

 

انصافاً نامردى است اين هجمه‌ها و جوک ساختن‌ها. كجا بنده خدا گفته ديدم مدرسه خوبى در رشته انسانى نيست، پس (برايش) مدرسه ساختم؟ اصل حرف و دغدغه‌اش هم بيراه نيست. مى‌گويد وقتى دنبال مدرسه مناسب براى رشته انسانى می‌گشتيم، ديديم نيست و اين انگيزه‌اى شد كه به فكر تأسیس مدرسه بيفتيم.

 

انتقادم به اينكه درآن‌واحد مقام ارشد دولتى در همان زمينه كارى‌اش با امتيازهايى كه ذكر می‌شود و يحتمل براى اقران (بخوانيم اغيار) زمينه‌اش فراهم نبوده، كار خصوصى كند؛ بر سر جايش.

 

اما اين جوک ساختن‌ها و قرينه‌سازی‌ها يا از جهل است يا از تجاهل. كسانى هم كه خوش‌خوشانشان می‌شود كه از اين طريق با دامن زدن به عوام‌زدگى، طرف را به خاک بنشانند؛ يحتمل خودشان هم گزيده اين نوع تحريفات‌اند.

 

حال چه‌طور درنمی‌يابند كه دستاورد حذف حداد عادل از ميدان سياست نمی‌ارزد به چشم باز كردن و خود را در جنگل مهيب و وحشت‌زاى هركى به هركى ديدن، خدا داند و بس!

 

 

انتهای پیام/#

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید