انگلیس تصمیم گیری درباره همکاری با هواوی را به تعویق انداخت

    کد خبر :636781

دولت انگلیس پس از برگزاری انتخابات پارلمانی در ۱۲ دسامبر، درباره استفاده از تجهیزات هواوی در شبکه اینترنت۵G خود تصمیم گیری می کند. به این ترتیب تصمیم گیری در این باره دوباره به تعویق افتاد.

 

تصمیم گیری درباره استفاده از تجهیزات هواوی در زیربنای شبکه۵G انگلیس بار دیگر به تعویق افتاد. اکنون قرار است پس از برگزاری انتخابات پارلمانی زودرس در انگلیس، دولت جدید این کشور در این باره تصمیم گیری کند.

 

نیکی موران وزیر فرهنگ انگلیس این تصمیم را تایید کرد. بر این اساس پس از انتخابات که در ۱۲ دسامبر برگزار می شود، درباره استفاده از تجهیزات ۵G این شرکت چینی در انگلیس تصمیم گیری خواهد شد.

 

این در حالی است که آمریکا هواوی را متهم به جاسوسی برای دولت چین کرده است و از هم پیمانان خود خواسته با این شرکت همکاری نکنند.

 

در همین راستا نخست قرار بود دولت انگلیس در بهار ۲۰۱۹ میلادی درباره این موضوع تصمیم گیری کند. طبق شایعات مختلف ترزامی ( نخست وزیر وقت انگلیس) با استفاده از تجهیزات رادیویی هواوی موافق بود. اما با کناره گیری می و انتخاب شدن بوریس جانسون به عنوان جانشین وی، اوضاع تغییر کرد. بوریس جانسون در ابتدا تمایلی به مخالفت با دولت آمریکا نداشت، اما پس از ماه ها گزارش های مختلف حاکی از آن است که جانسون نیز با ترزا می هم عقیده است و دولت قبل از سال نو مسیحی درباره همکاری با هواوی تصمیم گیری می کند.

 

اکنون با توجه به برگزاری انتخابات در ۱۲ دسامبر به نظر می رسد تصمیم گیری درباره همکاری انگلیس با هواوی به ۲۰۲۰ میلادی موکول می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید