مسعود فراستی: «خانه پدری» نباید توقیف می‌شد

    کد خبر :636604
انتقاد مسعود فراستی از توقیف «خانه پدری»

در تازه‌ترین قسمت از برنامه «هفت» مسعود فراستی که خودش از منتقدان فیلم «خانه پدری» است، از توقیف این فیلم انتقاد کرد.

 

انتقاد مسعود فراستی از توقیف «خانه پدری»: با پایین کشیدن فیلم راه نقدش بسته شد.

 

مسعود فراستی شب گذشته در برنامه هفت گفت:من چندسال پیش درمورد فیلم نوشتم. از نظر من فیلم ضد ملی است. این فقط تم نیست. این بحث جای دوربین است. من با تم ها مشکل ندارم. نسبتی که با این موضوعات برقرار می کنیم مسئله است. اینکه یک خبر روزنامه را تبدیل به فیلم می کنی این یک تم است برای جنجال؟ وطن فروشی؟

 

من شخص عیاری را دوست دارم.مجموعه آثار افراد آنها را معرفی میکند. این فیلم از نظر تکنیکی، فضاسازی و شخصیت سازی بسیار ضعیف است. در لحظه دخترکشی، جای دوربین در دفاع از خشونت است. تعمیم این داستان در ۸۰ سال تکرار میشود. من در تمام طول عمرم با اکران تنها فیلمی که مخالف اکران بودم این فیلم بود. با اکران این فیلم در خارج از کشور هم به شدت مخالف بودم چون مارا در کنار داعش و طالبان قرار می دادند.

 

عیاری درگیر موضوع شده و این اتفاق عامدانه نیست. موضع الانم این بود که فیلم اکران شود. وقتی اکران می شد در شرایط درست تابو شکسته میشد و میشد به درستی نقد کرد. اما با پایین کشیدن فیلم این راه بسته شد. نقد کارش فرهنگ سازی است.

 

از نظر من فیلم عیاری شرف دارد به فیلم «مسخره باز» اما همچنان می گویم که این فیلم مشکل دارد. یک جامعه اهل تعامل و اهل نقد این گونه رفتار نمی کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید