وال استریت ژورنال:

کره شمالی عجله‎ ای برای دستیابی به توافق با آمریکا ندارد

    کد خبر :636462

نشریه وال استریت ژورنال می‌گوید پیونگ یانگ با در اختیار داشتن دست بالا در موضوع مذاکرات هسته ‎ای، ضرورتی برای عجله در دستیابی به توافق نمی‌بیند.

وال استریت ژورنال در یادداشتی براساس شواهد و تحولات اخیر در مناسبات آمریکا و کره شمالی، می‎گوید “در موضوع خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره، واشنگتن و نه پیونگ یانگ به توافقی قریب الوقوع نیازمند است.”

 

وال استریت ژورنال با اشاره به آزمایش موشکی روز پنجشنبه گذشته از سوی کره شمالی نوشت، “در موضوع خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره، دست بالا در اختیار کره شمالی است.”

 

براساس این یادداشت، «کیم جونگ اون»، رئیس کره شمالی، با توجه به این که زرادخانه هسته‌ای خود را در اختیار و از عدم تمایل «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، برای رویارویی نظامی نیز آگاهی دارد، برای دستیابی به توافق عجله‌ای ندارد.

 

به گزارش میزان؛در ادامه این یادداشت آمده است، آزمایش موشک‌های کوتاه برد کره شمالی در روز پنجشنبه و همزمان با «هالووین» یادآور سنت “اگر هدیه ندهی، اذیت می‌شوی” مرسوم در این جشن بود.

 

کره شمالی پنجشنبه اقدام به شلیک ۲ فروند موشک کوتاه برد بالستیک به دریای ژاپن کرد. این آزمایش سیزدهمین آزمایش موشکی کره شمالی در سال جاری بود.

 

ضمن اینکه این آزمایش پس از جدیدترین تلاش دولت آمریکا برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با کره شمالی انجام شد؛ مذاکرات دوجانبه‌ای که تنها پس از ۸ ساعت از آغاز در «استکهلم» به بن بست رسید.

 

کره شمالی با خاتمه دادن به مذاکرات مذکور اعلام کرد گفت‌وگو‌های “بیمارگونه” با آمریکا را تا زمان دست کشیدن واشنگتن از رویکرد خصمانه خود نسبت به پیونگ یانگ متوقف می‌کند. پیونگ یانگ همچنین به واشنگتن تا پایان سال جاری میلادی برای اعمال این تغییرات فرصت داد.

 

۲ دور مذاکرات گذشته آمریکا و کره شمالی در سنگاپور و ویتنام با شکست مواجه و سبب ناامیدی کیم از ادامه روند دیپلماتیک شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید