روسیه ناتو را به تحریک تنش‌ها بر سر اوکراین متهم کرد

    کد خبر :636352

 وزارت خارجه روسیه با متهم کردن ناتو به تحریک تنش‌ها بر سر اوکراین، گفت حمایت نظامی این ائتلاف از این کشور در حال ایجاد اختلاف درون آن است.

 

آسوشیتدپرس گزارش داد، روز پنج‌شنبه ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو به اوکراین سفر کرد و ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که آماده سرعت بخشیدن به مقدمات پیوستن به ناتو است.

 

در واکنش به این تحولات، وزارت خارجه روسیه جمعه با انتشار بیانیه‌ای ناتو را به تحریک تنش‌ها متهم کرد و گفت حمایت نظامی ائتلاف از اوکراین اختلافاتی را درون آن ایجاد می‌کند. پیش از آن هم سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گفت ناتو عملکردی مخرب دارد و در راستای افزایش تنش‌های داخلی در اوکراین تلاش می‌کند.

 

به گزارش ايسنا :استولتنبرگ گفته است، روسیه باید تمام “نیروهایش” را از شرق اوکراین خارج کند؛ جایی که درگیری مسلحانه میان جدایی‌طلبان حامی مسکو و اوکراینی‌ها بیش از پنج سال است ادامه دارد.

 

دبیرکل ناتو در جریان بازدید از شهر بندری اودیسه، واقع در جنوب اوکراین تاکید کرد: ناتو به وضوح بیان کرده است که روسیه مسوولیت ویژه‌ای برای خارج کردن تمام نیروها و تمام افسرانش دارد. ما از هر تلاشی برای کاهش تنش، خروج نیروها و تضمین اینکه راهکار مسالمت‌آمیزی برای این درگیری یافت شود،‌ استقبال می‌کنیم. اما می‌دانیم راه درازی در پیش داریم زیرا همچنان نقض‌های آتش‌بس مشاهده می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید