عضو شورای شهر تهران خبر داد؛

نمایش ۱۱۰ گونه پرنده در فاز دوم باغ پرندگان

    کد خبر :636161
نمایش ۱۱۰ گونه پرنده در فاز دوم باغ پرندگان

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به آماده سازی فاز دوم باغ پرندگان، گفت: ۱۱۰ گونه پرنده در فاز دوم باغ پرندگان نمایش داده می شود.

 

آرش حسینی میلانی، با اشاره به آخرین وضعیت آماده سازی فاز دوم باغ پرندگان اظهار کرد: فاز دو باغ پرندگان به وسعت ۷.۵ هکتار در حال آماده سازی برای شهروندان تهرانی است و براساس گزارش های ارائه شده هزینه آماده سازی فاز دوم باغ پرندگان حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است؛ البته با توجه به قیمت های روز این عدد باید به هنگام شود.

 

وی با اشاره به نمایش ۱۱۰ گونه پرنده در فاز دوم باغ پرندگان افزود: البته تاکید شده تا از گونه های کمیاب، بومی و انحصاری ایران استفاده نشود و به جای این موارد از گونه های باغ وحشی استفاده کنند. استفاده از گونه های کمیاب باعث صید و شکار آن‌ها از محیط های طبیعی می شود و این موضوع بر تنوع زیستی و حفاظت این گونه ها اثر منفی دارد.

 

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران ادامه داد: تضمین های لازم در این خصوص ارایه شده و پیمانکار باید زیر نظر کمیته در نظر گرفته شده برای این مجموعه فعالیت های خود را انجام دهد. همچنین در خصوص رفتارشناسی پرندگان و حضور اقشار مختلف در این محل از مسئولین سئوال پرسیده شد و آنها اعلام کردند که روی این موضوع مطالعات لازم انجام شده و روی برخی از گونه ها تست هایی انجام می شود.

 

میلانی با اشاره به احتمال حضور کودکان در محیط باز این مجموعه توضیح داد: این موضوع هم باید مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین احتمال سرد شدن محیط و یخ زدگی در زمستان نیز وجود دارد به همین دلیل بر انجام مسائل ایمنی تاکید شد و از کمیسیون محیط زیست و سلامت درخواست کردم گزارش HSE این مجموعه مورد بررسی قرار گیرد.

 

به گزارش مهر، رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به گونه های گیاهی کاشته شده در این مجموعه عنوان کرد: گونه های کاشته شده موارد مرسومی است که در فضای سبز تهران مورد بهره برداری قرار می گیرد، البته چند اصله بلوط زاگرس در این مجموعه کاشته شده، اما تصمیم این است تا گونه های بومی تهران در این مجموعه کاشته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید