100 میلیون دلار روده دام سالانه از شهرستان ورامین صادر می شود

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۶ ۱۸:۱۹

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ورامین از صادرات سالانه 100 میلیون دلار روده دام (گاو و گوسفند) از این شهرستان به خارج از کشور خبر داد.حسن میرزایی روز چهارشنبه در جلسه بررسی مشکلات واحدهای صنعتی شهرستان ورامین افزود: حدود 30 واحد سورت روده به صورت قانونی در شهرستان ورامین مشغول به فعالیت هستند که مجوز فعالیت خود را از سازمان دامپزشکی دریافت کرده اند.
وی گفت: تمامی روده های سورت شده در شهرستان ورامین به خارج از کشور صادر شده که درآمد سالانه این حجم صادرات معادل 100 میلیون دلار است.
این مسئول با بیان اینکه 95 درصد صادرات روده دام کشور مربوط به شهرستان ورامین است اظهار کرد: بسیاری از واحدهای سورت روده شهرستان ورامین به صورت غیر مجاز فعالیت می کنند که این واحدها در صورت اخذ مجوز می توانند میزان صادرات و فرصت های شغلی خود و شهرستان را چند برابر کنند.
وی با اشاره به فعالیت واحدهای صنعتی شهرستان ورامین در شهرک صنعتی چرمشهر نیز خاطرنشان کرد: بیشترین واحدهای صنعتی شهرستان ورامین در شهرک صنعتی چرمشهر (شهرک تخصصی چرم کشور) مشغول فعالیت هستند که این صنایع با مشکل انباشته شدن پسماند مواجه می باشند.
رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ورامین افزود: نبود سرمایه گذاری مناسب در حوزه ایجاد تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر باعث شده تا روزانه 14 هزار مترمکعب آب هدر رود در صورتی که با تصفیه و بازچرخانی این آب در حوزه صنعت و کشاورزی می توان به بهینه سازی مصرف آب و جلوگیری از تخریب محیط زیست کمک شایانی کرد.
شهرستان ورامین با دارا بودن سه شهرک صنعتی چرمشهر، سالاریه، شهید ملاآقایی و یک منطقه صنعتی در خیرآباد، از 750 واحد تولیدی خرد، متوسط و بزرگ برخوردار است که از مجموع این واحدهای تولیدی، 330 واحد مجوز صنعتی و 420 واحد مجوز از اتحادیه های مختلف دارند.
میزان اشتغال واحدهای تولیدی با مجوز صنعتی شهرستان ورامین حدود 5 هزار نفر به صورت مستقیم است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید