یک مقام مسئول:

مردم نیروگاه خورشیدی بر بام ساختمان‌ها راه‌اندازی کنند

    کد خبر :635821

یک مقام مسئول گفت: مشترکان برق تهران می توانند با راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی بر بام ساختمانها، برق تولیدی خود را به دولت بفروشند.

 

به گزارش وزارت نیرو، مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ گفت: مشترکان این شرکت می‌توانند با راه‌اندازی نیروگاه خورشیدی و انعقاد قرارداد خرید تضمینی بلندمدت، بهای برق تولیدی خود را با قیمت مصوب، دریافت کنند.

 

حسین صبوری افزود: به‌منظور کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی ناشی از فعالیت نیروگاه‌های سوخت فسیلی و توسعه استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر و پاک و همچنین با هدف کمک به فرآیند تولید و توزیع انرژی پایتخت و استفاده از فرصت‌های شغلی نوین، مشترکان دائمی برق پایتخت، قادر خواهند بود با احداث نیروگاه‌های خورشیدی تا سقف ظرفیت انشعاب خود و با بهره‌گیری از قرارداد تضمینی خرید بلندمدت، بهای برق تولیدی خود را با نرخ مصوب، دریافت کنند.

 

وی ادامه داد: در صورت احراز شرایط مالکیت ساختگاه، رعایت سقف ظرفیت انشعاب و عدم وجود قرارداد مشابه در آن انشعاب، متقاضی پس از دریافت مجوز اولیه و انعقاد قرارداد خرید تضمینی برق، با انتخاب پیمانکار منتخب از فهرست نمایندگان مورد تایید، اقدام به انعقاد قرارداد احداث نیروگاه خورشیدی کرده و پس از راه‌اندازی و تایید نهایی شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ و نصب لوازم اندازه گیری، روند تولید برق خورشیدی، آغاز شده و با قرائت کنتور منصوبه، ارزش ریالی انرژی تولید شده حسب مفاد قرارداد، توسط وزارت نیرو در وجه متقاضی، پرداخت خواهد شد.

 

مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق تهران بزرگ اظهار امیدواری کرد: اجرای این طرح، زمینه‌ای مناسب برای استفاده از فرصت‌های شغلی نوین با بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود حتی در واحدهای مسکونی کوچک و در عین حال کمک به توسعه استفاده از انرژی‌های پاک و کاهش بار شبکه توزیع برق پایتخت، فراهم کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید