ورود بالگرد به ناوگان آتش‌نشانی به کجا رسید؟

    کد خبر :635778

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران درباره سرانجام ورود بالگرد به ناوگان سازمان آتش‌نشانی پایتخت توضیحانی ارائه کرد.

 

مهدی داوری  در این باره گفت: استفاده از بالگرد برای اطفای یکسری از حریق‌ها موثر است و همه جا کاربرد ندارد، در واقع در حریق‌هایی مانند ساختمان‌های بلند مرتبه و … حتی ممکن است منجر به افزایش حریق هم بشود. در حال حاضر هم از بالگردها برای اطفای حریق جنگلها یا امداد و نجات در شرایط خاص استفاده می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در این خصوص باید به یک سازوکار و شیوه جامع برسیم، گفت: تا کنون این اتفاق رخ نداده، چراکه لازم است با نگاه پخته‌تری موضوع استفاده از بالگردها برای اطفای حریق ساختمان‌ها را بررسی کنیم.

 

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش‌نشانی تهران به دنبال استفاده از تجهیزات مدرن و به روز در این مجموعه است، گفت: خوشبختانه با همراهی مدیریت شهری نیز اتفاقات خوبی در سال‌های اخیر برای اتش‌نشانی رخ داده و بسیاری از تجهیزات ما مطابق با استانداردهای روز دنیاست.

 

داوری در مورد اینکه برخی معتقدند که بالگرد برای اطفای حریق لازم است، گفت:‌ همانطور که گفتم باید دید که از بالگرد در چه فضایی می‌توان استفاده کرد مثلا در حریق نوتردام، رئیس جمهور امریکا ادعا کرد که باید با بالگرد روی بنا آب بریزند، اما این ادعا کاملا رد شده بود و نمی‌شد از بالگرد برای اطفای حریق این بنا استفاده کرد.

 

به گفته وی به وسیله بالگرد عمدتا می‌توان عملیات‌های امداد و نجات آتش نشانی را پشتیبانی کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید