پیغام توئیتری جدید ظریف پس از بازگشت از ژنو

  • سیاسی
  • پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ ۹:۱۹
    کد خبر :635468

وزیر خارجه ایران پس از بازگشت از ژنو تصریح کرد: پس از سال‌ها جنگ مخرب، به‌لطف روند آستانه، حرکت به سوی حاکمیت قانون آغاز شده است. راه سختی در پیش است اما جایگزین دیگری وجود ندارد.

 

 «محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در توئیتر نوشت: «از ژنو که در آن با وزرای امور خارجه روسیه و ترکیه و “گیر پدرسون”، نماینده سازمان ملل [در امور سوریه] در آستانه آغاز به‌کار کمیته قانون اساسی سوریه دیدار داشتم، بازگشتم.»

 

وی افزود: «پس از سال‌ها جنگ مخرب، به‌لطف روند آستانه، حرکت به سوی حاکمیت قانون آغاز شده است. راه سختی در پیش است اما جایگزین دیگری وجود ندارد.»

 

به گزارش فارس،روز چهارشنبه، هشتم آبان ماه، شهر ژنو میزبان نخستین نشست کمیته قانون اساسی سوریه با حضور سه هیأت دولت، معارضان و جامعه مدنی سوریه بود.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پس از رایزنی دوجانبه با لاوروف، در نشست سه جانبه‌ای با حضور مولود چاووش اوغلو و سرگئی لاوروف وزرای خارجه ترکیه و روسیه حضور یافت و پس از پیوستن «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، نشستی چهارجانبه برگزار و در پایان هم وزرای خارجه سه کشور بیانیه‌ای مشترک صادر کردند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید