بانک لوید هشدار داد

حمله سایبری به بنادر آسیایی تا ۱۱۰ میلیارد دلار خسارت وارد می‌کند

    کد خبر :635307

بانک انگلیسی لوید هشدار داد که یک حمله سایبری به بنادر آسیایی می‌تواند تا ۱۱۰ میلیارد دلار، معادل نیمی از کل خسارت جهانی که بلایای طبیعی در ۲۰۱۸ به وجود آوردند، هزینه داشته باشد.

 

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، روز چهارشنبه، بانک انگلیسی لوید هشدار داد که یک حمله سایبری به بنادر آسیایی می‌تواند تا ۱۱۰ میلیارد دلار، معادل نیمی از کل خسارت جهانی که بلایای طبیعی در ۲۰۱۸ به وجود آوردند، هزینه داشته باشد.

 

ارائه‌دهندگان خدمات بیمه سایبری، مانند بیمه لوید، که تخصص آنها پوشش ریسک‌های تجاری است، پیش‌بینی می‌کنند که بیمه سایبری بازاری در حال رشد است، هرچند رشد این بازار در آسیا و اروپا، خیلی کمتر از رشد آن در آمریکا می‌باشد.

 

بدترین سناریوی در نظر گرفته شده در این گزارش، بر اساس شبیه‌سازی حمله سایبری به ۱۵ بندر بزرگ ژاپن، مالزی، سنگاپور، کره‌جنوبی و چین، می‌باشد. لوید اعلام کرد که حدود ۹۲ درصد از خسارات وارده از این حملات، که حدود ۱۰۱ میلیارد دلار می‌شود، تحت پوشش بیمه قرار ندارد.

 

این مطالعه توسط مرکز تحقیقات ریسک در دانشگاه کمبریج، با مشارکت بانک لوید انجام شده است و در آن تاثیرات مخربی که حمله یک ویروس کامپیوتری که توسط کشتی‌ها حمل می‌شود و داده‌های ثبت شده در دیتابیس‌های بندرها را دچار اختلال می‌کند، محاسبه شده است.

 

۹ بندر از ۱۰ بندر پرترافیک جهان در قاره آسیا قرار دارند.

 

در این گزارش تخمین زده شده است که ضرر بخش تولید ۲۳.۶ میلیارد دلار خواهد بود و بخش خرده‌فروشی ۱۸.۵ میلیارد دلار آسیب خواهد دید.

 

کشورهایی که با این بنادر ارتباط دارند هم آسیب خواهند دید. کشورهای آسیایی بیشتر از همه آسیب می‌بینند و ۲۶ میلیارد دلار ضرر خواهند کرد، به دنبال آنها کشورهای اروپایی ۶۲۳ میلیون دلار و کشورهای آمریکای شمالی ۲۶۶ میلیون دلار آسیب خواهند دید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید