اردوغان:

۷۰۰ عملیات تروریستی علیه ترکیه انجام شده است

    کد خبر :635232

«رجب طیب اردوغان» امروز چهارشنبه در اظهاراتی عنوان داشت که از زمان آغاز عملیات ترکیه در سوریه، ۷۰۰ عملیات تروریستی علیه این کشورانجام شده است.

 

به گزارش بازتاب به نقل از آناتولی، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه که در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه، سخن می گفت در ادامه افزود: از زمانیکه عملیات ضد تروریستی خود را در سوریه آغاز کردیم نزدیک به ۷۰۰ حمله از سوی تروریست های خارج از ترکیه بویژه اروپا علیه ما انجام شده است.

 

اردوغان در ادامه گفت: این کشورها (اروپائی ها) پ ک ک و YPG را می پذیرند و اجازه می دهند که نمادهای آنها در خیابان ها نصب شود اما در عین حال جلوی فعالیت گروه های حامی ترکیه را می گیرند.

 

رئیس جمهور ترکیه در ادامه عنوان داشت: روسیه و ترکیه گشتزنی های مشترک خود را در فاصله ۷ کیلومتری از مرز منطقه امن را آغاز می کنند.

 

وی همچنین اعلام کرد: اگر لازم باشد ترکیه منطقه امن شمال سوریه را گسترش می دهد. هر گونه حمله ای که خارج از منطقه امن سوریه علیه ترکیه انجام شود با واکنش ما مواجه می شود.

 

اردوغان درباره عملیات چشمه صلح نیز گفت: در این عملیات با از بین رفتن ۹۰۰ تروریست منطقه ای به وسعت چهار هزار و ۲۰۰ کیلومتر پاکسازی شد.

 

اردوغان در ادامه از آمریکا نیز انتقاد کرد و گفت: آمریکا چطور می تواند ارتش آزاد سوریه را ترویست بنامد در حالیکه آنها صاحبان سرزمین هستند و از آن دفاع می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید