آمریکا: جسد البغدادی را به دریا انداختیم

    کد خبر :634789

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا دوشنبه شب اطلاعات جدیدی از عملیات ادعایی نیروهای آمریکایی برای کشتن «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروهک تروریستی «داعش» منتشر کرد.

 

«مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در یک کنفرانس خبری گفت، پس از عملیات نیروهای ویژه این کشور در شمال‌غرب سوریه که آن‌طور که واشنگتن می‌گوید به کشته‌شدن البغدادی منجر شد، جسد مثله‌شده سرکرده داعش به‌سرعت «به یک مکان امن برده شد تا با یک آزمایش دی.ان.ای هویت او تأیید شود». میلی همچنین گفت، جسد ابوبکر البغدادی پس از تأیید هویت به دریا انداخته شد.

 

به گزارش فارس ،میلی افزود، جسد البغدادی پس از تشریفات اسلامی، به دریا انداخته شده است. رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا البته به دریایی که گفته شده جسد البغدادی آن انداخته شده، اشاره ای نکرد.

 

مقام‌های دولت پیشین آمریکا نیز گفته بودند جسد «اسامه بن لادن» سرکرده گروهک تروریستی «القاعده» که ادعا کردند سال ۲۰۱۱ توسط آنها کشته شده، به دریا انداخته‌اند.

 

مارک میلی می‌گوید با آنکه از عملیات، روند تأیید هویت و همچنین بقایای جسد البغدادی تصاویر و فیلم‌های بسیاری تهیه شده اما آنها فعلا قصد ندارند آن را از حالت «طبقه‌بندی شده» خارج کنند. میلی گفت: «ما در حال حاضر برای انتشار آن آمادگی نداریم».

 

این درحالیست که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت، انتشار «بخش‌هایی خاص» از عملیات کشتن البغدادی را بررسی می‌کند (+). دولت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور پیشین آمریکا هیچ‌وقت مستندات تصویری از عملیات ادعایی کشتن بن لادن را به بهانه ایجاد «خطر برای امنیت ملی» آمریکا منتشر نکرد.

 

نشریه «نیوزویک» روز یکشنبه گذشته، به نقل از یک مقام آمریکایی از مرگ سرکرده گروه تروریستی داعش در «عملیات نیروهای ویژه ارتش آمریکا» خبر داد .

 

شامگاه یکشنبه نیز ترامپ در یک نشست خبری‌ رسماً ادعا کرد واشنگتن در یک عملیات ویژه موفق شده است البغدادی را در شمال غرب سوریه از بین ببرد. به گفته او البغدادی با منفجر کردن جلیقه‌اش، خود و سه فرزندش را کشته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید