‌دبیر اتحادیه طلا: سکه گران می‌شود

    کد خبر :634525

دبیر اتحادیه طلای تهران می‌گوید: هر گرم طلا ۱۸ عیار تا پایان این هفته در محدوده ۴۰۱ تا ۴۰۵ هزار تومان است. پیش‌بینی می‌شود از اوایل هفته آینده نرخ سکه به ۴ میلیون تومان برسد.

 

دبیر اتحادیه طلای تهران در پاسخ به این پرسش که نرخ سکه بعد از ماه صفر گران خواهد شد، گفت: با توجه به افزایش نرخ اونس جهانی طلا و رسیدن آن به مرز یک هزار و ۵۰۵ دلار و شروع ماه ربیع به نظر می‌رسد که نرخ سکه در هفته آینده گران شود؛ چرا که طبق سال‌های گذشته با پایان ماه صفر تقاضا برای خرید سکه در بازار افزایش می‌یابد.

 

نادر بذرافشان افزود: طی ۴ روز گذشته نرخ اونس جهانی طلا بین ۱۳ تا ۱۵ دلار یافت و نرخ یک قطعه سکه تمام بهار آزادی نیز حدود ۱۵ درصد گران شد. اوایل این هفته هر قطعه سکه تمام بهار آزادی به نرخ ۳ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان فروخته شد این در حالی است که نرخ این سکه به مرز ۴ میلیون تومان یعنی ۳ میلیون و ۹۳۰ هزار تومان رسیده است.

 

به گزارش تجارت‌نیوز،او با اشاره به وضعیت بازار طلا اظهار کرد: این روزها عملا در بازار تقاضایی وجود ندارد. هر گرم طلا ۱۸ عیار تا پایان این هفته در محدوده ۴۰۱ تا ۴۰۵ هزار تومان است. پیش‌بینی می‌شود از اوایل هفته آینده نرخ سکه به ۴ میلیون تومان برسد. توصیه ما به شهروندان این است که در خرید طلا و سکه دقت کنند و از فروشندگان درج نوع، رنگ، کد استاندارد، وزن، مبلغ و اجرت را بخواهند.

 

بذرافشان در پاسخ به این پرسش که حداقل و حداکثر اجرت طلا چقدر است، گفت: میانگین اجرت طلا بین ۱۰ تا ۵۰ هزار تومان است. البته برخی از مصنوعات خاص طلا در بازار وجود دارد که اجرت این مصنوعات بیش از مبلغ مورد اشاره است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید