صنعت نفت شیل آمریکا ضعیف‌تر می‌شود

    کد خبر :634515

درحالی که قیمت نفت آمریکا طی یک سال گذشته ۱۷ درصد کاهش یافته سرمایه گذاران منتظر نتایج ضعیف تری از بازیگران شیل آمریکا در روزهای آینده هستند .

 

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز ، در حالی که قیمت پایین نفت و گاز طبیعی و اقدامات انجام شده برای کاهش هزینه ها بر فعالیت های سه ماهه سوم سال میلادی جاری تأثیر گذاشته است، سرمایه گذاران منتظر نتایج ضعیف تری از بازیگران شیل آمریکا در روزهای آینده هستند .

شرکتهای بزرگ کونوکو فیلیپس و کونچو ریسورسز، بازیگران اصلی شیل، در این هفته گزارش درآمدهای خود را اعلام می کنند. این گروه در سال جاری به خاطر قیمت ضعیف و تقاضای سرمایه‌گذاران برای افزایش سوددهی ضربه خورده است. تولیدکنندگان نفت و گاز در بحبوحه نگرانی در مورد دورنمای قیمتها حفاری را پایین آورده و برخی مشاغل را کاهش داده اند .

قیمت نفت آمریکا 17 درصد و قیمت گاز طبیعی این کشور حدود 31 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته که افزایش تولید آن را زیر سوال برده است. هزینه کاهش مشاغل و بدهی بازنشستگی هم بر سوددهی برخی شرکت‌ها تاثیر گذاشته است .

سرمایه‌گذاران منتظر ارتقاء بهره وری شیل هستند. سهام شرکت کونچو ریسورسز در سه ماه گذشته 22 درصد در یک روز پس از پایین آوردن دورنمای تولید آن کاهش یافت.

انتظار می‌رود این شرکت درآمد خود را در سه ماهه سوم سال میلادی جاری 69 سنت برای هر سهم اعلام کند که نسبت به 1.42 دلار سال گذشته کاهش یافته است . شرکت کونوکو هم درآمد خود را 75 سنت در هر سهم اعلام می کند که کمتر از 1.36 دلار سال گذشته است .

شرکت های نفت آمریکا در سال جاری بازارها را با نفت خود پر کردند و باعث کاهش قیمت نفت تا 50 دلار در هر بشکه شدند . آمار دولتی آمریکا نشان می دهد میانگین تولید نفت آمریکا در ماه جولای 11.8 میلیون بشکه در روز بود که 915 هزار بشکه در روز نسبت به همین زمان در سال گذشته افزایش داشت .

تولید نفت آمریکا رشد خواهد کرد ولی سرعت این رشد نسبت به سه سال گذشته کاهش می یابد. پیش بینی می شود قیمت نفت آمریکا حدود 50 دلار در هر بشکه باشد .

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی می کند تولید نفت آمریکا 900 هزار بشکه در روز در سال آینده افزایش یابد و به 13.2 میلیون بشکه در روز برسد که نسبت به افزایش 1.3 میلیون بشکه در روز سال جاری کمتر است .

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید