رئیس سازمان برنامه و بودجه،

هزینه‌های جاری دولت بازبینی می‌شود

    کد خبر :634186

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به انتظار عمومی برای کاهش هزینه‌های جاری دولت گفت: کمیته‌هایی در سازمان برنامه برای بازبینی خدمات در راستای ارائه خدمات بهتر و ارزان تر دولتی به مردم ایجاد شد.

 

محمد باقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه در جلسه چهاردهم ستاد تدوین بودجه 99 گفت: در سال جاری هزینه جاری دولت 448 هزار میلیارد تومان است که این رقم برای ارائه خدمات دولت به مردم مصرف می‌شود و سوال این است که آیا نمی‌توان به روش ارزان‌تر کشور را اداره کرد یا در عین حال خدمات بهتر و کاراتری به مردم ارائه کنیم؟ این امر مورد توجه جامعه است و انتظاری است که از سازمان برنامه و بودجه می‌رود، بنابراین باید هزینه‌های جاری دولت را بازبینی کنیم.

 

به گفته نوبخت، باید خدمات بهتر و ارزان‌تر به مردم ارائه کنیم و در این رابطه کمیته‌هایی در سازمان برنامه و بودجه تشکیل شده است که هر دفتر امور مربوطه و خدمات مربوطه را بازبینی می‌کند تا خدمات دولت به مردم به صورت مطلوب‌تر و ارزان‌تر ارائه شود.

 

به گزارش تسنیم، وی گفت: درصدد هستیم بدون اینکه ضرایب مالیاتی را افزایش دهیم و یا مالیات تولیدکنندگان را اضافه کنیم، با شناسایی پایه‌های‌ جدید مالیاتی، درآمد مالیاتی برای دولت شناسایی کنیم.

 

معاون رئیس جمهور ادامه داد: افزایش درآمد پایدار مالیاتی در طرح اصلاح ساختار مالیاتی دنبال می‌شود و همچنین قصد داریم، بخشی از اموال و دارایی‌های دولت را کاهش داده و یا از درآمد آنها برای اداره کشور استفاده کنیم.

 

نوبخت با اشاره به اینکه هزینه‌های زیادی در بخش جاری دولت و برای اداره کشور انجام می‌شود، گفت: می‌خواهیم این هزینه‌ها را کاراتر کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید