کرملین هم از تایید مرگ البغدادی خودداری کرد

    کد خبر :634060

با وجود آنکه رسانه‌های آمریکایی مدعی شده‌اند آمریکا با کمک روسیه موفق به کشتن «ابوبکر البغدادی» سرکرده گروه تروریستی داعش شده است، اما کرملین از تایید کشته شدن رهبر داعش توسط آمریکا خودداری کرد.

 

«دمیتری پسکوف» در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوالی مربوط به قتل البغدادی در جریان عملیات نیرو‌های آمریکایی گفت: به اظهارات «ایگور کوناشنکوف» سخنگوی وزارت دفاع روسیه در این مورد توجه کنید.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه دیروز اعلام کرد: از آنجا که مدارک موثقی مبنی بر کشته شدن «ابوبکر البغدادی» رهبر گروه تروریستی داعش وجود ندارد و هریک از طرف‌های مدعی مشارکت در این عملیات چیز متفاوتی می‌گویند، کل ماجرا زیر سوال رفته است.

 

به گزارش ایرنا وی افزود: تاکنون اطلاعات موثقی مبنی بر اجرای موفق عملیات نظامی آمریکا در منطقه تحت کنترل ترکیه در محدوده امن ادلب برای کشتن رهبر گروه تروریستی داعش دریافت نکردهایم ضمن اینکه افزایش شمار کشور‌هایی که گویا در این عملیات شرکت کرده‌اند و هر یک جزییات متناقض بیان می‌کنند باعث بروز شک و تردید در واقعیت این عملیات و موفقیت آن می‌شود.

 

مجله نیوزویک روز یکشنبه به نقل از یک مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نوشت که در عملیات روز شنبه بالگرد‌های ارتش آمریکا در شمال غربی شهر ادلب سوریه سرکرده داعش کشته شد.

 

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا نیز دیروز در سخنانی کشته شدن البغدادی در جریان عملیات نیرو‌های آمریکایی را تایید کرد.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه در ادامه در توضیح دلایل روسیه برای ایجاد شبهه در این عملیات گفت: نخست اینکه از شنبه تاکنون هیچ گونه حمله هوایی در منطقه امن ادلب توسط هواپیما‌های آمریکایی یا به اصطلاح ائتلاف بین‌المللی ثبت نشده است.

کوناشنکوف ادامه داد: دوم اینکه ما هیچ اطلاعی از کمک به پرواز هواپیما‌های آمریکایی بر فراز منطقه امن ادلب نداریم.

 

گفتنی است، رسانه‌های آمریکایی مدعی شدند که روسیه به آمریکا اجازه داده است از محدوده هوایی تحت پوشش دفاعی خود برای پرواز به ادلب استفاده کند و طرف آمریکایی از این بابت از روسیه قدردانی کرده است.

 

کوناشنکوف افزود: سوم اینکه همه منطقه خارج از کنترل نیرو‌های دولتی سوریه از سوی جبهه النصره شاخه سوری القاعده کنترل می‌شود و این گروه همواره تروریست‌های داعشی را به عنوان رقیب خود برای کنترل بر سوریه کشته است.

 

«کنستانین کاساچیف» رییس کمیسیون امور بین‌الملل شورای فدراسیون (مجلس سنای روسیه) نیز در واکنش به خبر کشته شدن البغدادی، ادعای آمریکایی‌ها را شرم‌آور خواند و گفت: برای پنجمین بار است که آمریکایی‌ها مدعی می‌شوند که سرکرده گروه تروریستی داعش را کشته‌اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید