رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران مطرح کرد؛

استثمار پزشکان جوان در بیمارستان های دولتی

    کد خبر :634028

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، گفت: پزشکان جوان تمام وقت در بیمارستان های دولتی، بیگاری می کنند.

 

محمد رازی، ظهر دوشنبه در نشست خبری کنگره انجمن جراحان ارتوپدی ایران که قرار است از ۱۳ تا ۱۷ آبان ۹۸ در هتل المپیک تهران برگزار شود، افزود: آموزش های اصلی بعد از فارغ التحصیلی توسط انجمن های علمی صورت می گیرد و برگزاری این قبیل کنگره ها باعث می شود سطح علمی و دانش همکاران ارتقا یابد.

 

وی، توجه به اخلاق پزشکی را یکی از موضوعات کنگره امسال عنوان کرد و گفت: ما باید با اجرای صحیح قوانین، بتوانیم همکاران را به راه مستقیم رابطه با بیماران هدایت کنیم.

 

رازی با عنوان این مطلب که اخلاق پزشکی همان قوانین خاص پزشکی است، ادامه داد: لازم است این قوانین، بازبینی و مرور شود تا بهتر بتوانیم در مسیر رابطه صحیح با بیمار، گام برداریم. زیرا، این قوانین، بسیار پیچده است.

 

رئیس انجمن جراحان ارتوپدی ایران، به راهنماهای بالینی در نظام سلامت اشاره کرد و افزود: داشتن راهنماهای بالینی از نظر اقتصادی و هزینه ای که به بیمار و کشور تحمیل می شود، بسیار موثر است.

 

وی در ارتباط با طرح تحول سلامت، گفت: این طرح تنها یک نکته مثبت داشت که البته من آن را منفی می دانم و آن رایگان شدن درمان برای مردم بود. در حالی که قبل از اجرای طرح تحول سلامت، بیمارستان های دولتی به فراخور بودجه ای که داشتند، خدمات به بیماران ارائه می دادند و شرایط بهتر از الان بود.

 

به گزارش مهر ،رازی با اشاره به حرف و حدیث هایی که پیرامون درآمد پزشکان در بخش دولتی مطرح می شود، افزود: پزشکان جوان که تمام وقت در بیمارستان های دولتی خدمت می کنند، به نوعی استثمار می شوند و برای بیمارستان کار می کنند. زیرا، ۷۰ درصد از کارانه آنها را بیمارستان بر می دارد و ۳۰ درصد نیز بعد از دو سال به این پزشکان پرداخت می شود. در حالی که برای هزینه کردن ۷۰ درصد هیچ تعریفی نشده و معلوم نیست چگونه و کجا خرج می شود.

 

وی گفت: پزشکان جوان باید شبانه روز برای بیمارستان کار کنند و این ظلم به این قشر از پزشکان کشور است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید