زنجیره تامین گردشگری چیست؟

    کد خبر :633952

حسین اربابی درباره میزان بهره وام سفر ارزان گفت: این درصد هنوز مشخص نشده، اما در ادامه با توجه به تخفیف‌هایی که برای زنجیره تامین در نظر گرفته شده است تعیین خواهد شد.

حسین اربابی، معاون سرمایه‌گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، ، درباره بسته‌های سفر ارزان قیمت اظهار کرد: بسته سفر‌های ارزان‌قیمت بخش دیگری از زنجیره تامین است و تفاهم‌نامه‌ای با بانک گردشگری بسته شد که ۸۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای سفر‌های ارزان‌قیمت در نظر بگیرد که ۳۰۰ میلیارد تومان آن برای استانداردسازی خدمات آژانس‌های مسافرتی تخصیص یافت و ۵۵۰ میلیارد تومان دیگر آن به عنوان وام سفر‌های ارزان به مردم تعلق می‌گیرد.

 

میزان بهره وام سفر ارزان

 

وی درباره میزان بهره وام سفر ارزان گفت: این درصد هنوز مشخص نشده، اما در ادامه با توجه به تخفیف‌هایی که برای زنجیره تامین در نظر گرفته شده است تعیین خواهد شد.

 

زنجیره تامین گردشگری چیست؟

 

اربابی درباره زنجیره تامین گردشگری نیز توضیح داد: یکی از اتفاقات بزرگی که در این حوزه افتاد برنامه‌ریزی در ارتباط با زنجیره تامین است که صرفا به زیرساخت‌های گردشگری مربوط نمی‌شد. ما به حوزه حمل و نقل وارد شدیم و دستورالعمل آن را تدوین کردیم. روستا‌های هدف گردشگری، راه و زیرساخت‌های عمرانی روستا نیز اکنون جزء زنجیره تأمین گردشگری شده‌اند. ما حتی به مرحله‌ای رسیدیم که در جلسه‌ای برای زیرساخت «قیر» درخواست کردیم.

 

بوم‌گردی‌ها و هتل‌بوتیک‌ها وارد ادبیات گردشگری شدند

 

معاون سرمایه‌گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در ادامه تأمین زنجیره گردشگری برای اقامت ارزان برنامه‌ریزی‌شد و بوم‌گردی‌ها و هتل‌بوتیک‌ها وارد ادبیات گردشگری شدند. متعهد شدیم از ۴۰۰ بومگردی به ۲۰۰۰ واحد در پایان دولت برسیم که اکنون ۱۸۰۰ بوم‌گردی ثبت شده است و فکر می‌کنم تا پایان دولت از مرز تعیین‌شده عبور کنیم.

 

از سال گذشته تاکنون ۱۵ هزار طرح گردشگری در روستا‌ها وام کم‌بهره گرفته‌اند

 

اربابی گفت: از سال گذشته تاکنون ۱۵ هزار طرح گردشگری در روستا‌ها وام کم‌بهره گرفته‌اند که ۷۰۰ میلیارد تومان آن دریافت شده و ۹۰۰ میلیارد تومان دیگر مصوب بانک‌ها است که باید پرداخت شود. مابقی نیز از محل صندوق توسعه ملی و وام‌های کم‌بهره تامین می‌شود.

 

معاون سرمایه‌گذاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: در خراسان رضوی ۱۳۰ بسته سرمایه‌گذاری ارائه شده که جاذبه‌های روستایی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع فرهنگی را دربر می‌گیرد که در قالب آن می‌توانیم ۱۶۰۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری بخش خصوصی داشته باشیم به شرطی که دولت بالای ۳۵ میلیارد تومان زیرساخت اولیه را تامین کند.

 

در دو سال گذشته نزدیک به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب شده است

 

اربابی همچنین گفت: در دو سال گذشته نزدیک به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری خارجی مصوب و جذب شده است. سرمایه‌گذار خارجی داشته‌ایم که سهام استارت‌آپ حوزه گردشگری را خریده و این پیشرفتی در سرمایه‌گذاری است. البته که نقل و انتقال پول در این بخش با مشکلاتی روبه‌رو است، اما رایزنی‌ها برای جذب سرمایه‌گذار خارجی همچنان ادامه دارد.

 

بسته‌های سرمایه‌گذاری چندزبانه در سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور

 

وی در همین راستا به ارائه بسته‌های سرمایه‌گذاری چندزبانه در سفارتخانه‌های ایران در خارج از کشور اشاره کرد و افزود: با وجود این اقدامات، اما حجم سرمایه‌گذاری داخلی در حوزه گردشگری به قدری خوب بوده که سرمایه‌گذاری‌های خارجی را پوشش داده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید