کاهش ۱۹ هزارتومانی قیمت دام زنده

    کد خبر :633670

مدیرعامل اتحادیه دامداران استان ایلام با اشاره به اینکه قیمت دام زنده سبک و سنگین به ترتیب حدود ۹ و ۱۰ هزارتومان کاهش یافته است، از دولت خواست برای خرید توافقی دام اقدام کند.

 

غلامرضا قدم خیری، مدیرعامل اتحادیه دامداران استان ایلام در گفتگو با مهر از انباشت دام زنده در این استان خبر داد و گفت: متاسفانه خریداری برای دام های ما وجود ندارد.

 

وی با بیان اینکه سایر استانهای کشور نیز درگیر این مساله هستند، ادامه داد: در ایلام هم با انباشت دام سنگین روبرو هستیم و هم دام سبک که البته تعداد دام های سبک بیشتر است.

 

این فعال بخش خصوصی با اشاره به اینکه آمار دقیقی از انباشت دام نداریم، ادامه داد: اما تعداد آنها بسیار زیاد شده و دامداران به ما مراجعه می کنند و می گویند که خریداری برای دام هایشان نیست و دام روی دستشان مانده است.

 

قدم خیری اضافه کرد: قیمت دام سبک زنده در این استان از ۴۲ هزارتومان به حدود ۳۳ تا ۳۴ هزارتومان کاهش یافته و قیمت دام سنیگن زنده نیز از ۴۰ هزارتومان به حدود ۲۹ تا ۳۰ هزارتومان رسیده است؛ در استانهای دیگر نیز شرایطی تقریبا مشابه حاکم است.

 

وی ادامه داد: با اینحال قیمت گوشت قرمز تقریبا بدون تغییر مانده و این کاهش قیمت دام تاثیر چندانی بر آن نداشته است.

 

قدم خیری با اشاره به ممنوعیت صادرات، اضافه کرد: دولت باید تدبیری بیندیشد و تقاضا ایجاد کند. دولت باید همانگونه که مرغ و تخم مرغ را به صورت توافقی خریداری می کند دام را نیز خریداری و به منظور ذخایر استراتژیک گوشت از آنها استفاده کند.

 

وی همچنین با اشاره به کنترل قاچاق در استان ایلام گفت: استان ما کوچک و کنترل قاچاق در آنجا آسان است مباحثی به نقل از بنده درباره قاچاق دام مطرح شده بود که آن را تکذیب می کنم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید