طولانی‌ترین اعتصاب صنعت خودروی آمریکا به پایان رسید

    کد خبر :633367

اتحادیه کارگران شرکت‌های خودروسازی آمریکا اعلام کرد: پس از آنکه توانست با شرکت جنرال موتورز به توافق برسد تصمیم دارد به سراغ فورد برود.

 

اتحادیه کارگران خودروسازی آمریکا اعلام کرد: 57 درصد کارگران ساعتی در شرکت جنرال موتورز به توافق با مقامات این شرکت رای داده و عملا پس از 40 روز طولانی‌ترین اعتصاب از سال 1970 تا کنون در صنعت خودروسازی آمریکا پایان یافته است.

 

مدیرعامل جنرال موتورز پس از این توافق طی بیانیه‌ای اعلام کرد: در قالب این قرارداد جدید بال کارگران، این شرکت سهم کارگران در موفقیت را به رسمیت شناخته و در تلاش است با پرداخت حقوق مناسب و مزایای کافی به آنها، به فعالیت خود ادامه دهد.

 

این اتحادیه اعلام کرده است که پس از توافق با جنرال موتورز حالا قصد دارد به سراغ فورد به عنوان دومین شرکت خودروسازی در آمریکا برود و مذاکره در این زمینه روز دوشنبه آغاز خواهد شد.

 

فورد و اتحادیه کارگران آمریکا پیشتر اعلام کرده بودند که به پیشرفت‌های خوبی در توافق دست یافته‌اند.

 

به گزارش فارس ،فورد روز گذشته اعلام کرد که به دنبال رسیدن به یک توافق عادلانه با اتحادیه کارگران خودروسازی است تا در قالب آن رقابت پذیری این شرکت افزایش یافته و از سوی دیگر زمینه را برای پرداخت حقوق‌های خوب به کارگران فراهم کند.

 

برخلاف جنرال موتورز برنامه‌ای برای تعطیل کردن کارخانه‌های خود ندارد اما اعلام کرده که برای تولید خودروهای خود به 30درصد ساعت کاری کمتر نیاز دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید