رییس پلیس پیشگیری ناجا اعلام کرد

ممانعت از خروج ۷۲۶ زائر ایرانی و خارجی فاقد مدرک هویتی در اربعین امسال

    کد خبر :633208

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ضمن تشریح اهمیت وجود تیم‌های خنثی سازی بمب و کشف مواد مخدر در ماموریت اربعین ۹۸، در عین حال گفت: از تاریخ ۸ مهرماه (اول ماه صفر) تا ۲۸ مهر (۲۱ صفر) از خروج ۷۲۶ زائر ایرانی و خارجی فاقد مدارک هویتی جلوگیری به عمل آمده است.

 

سردار محمد شرفی در جلسه جمع بندی اقدامات و عملکرد پلیس پیشگیری ناجا در ماموریت اربعین حسینی(ع) سال ۹۸، گفت: امیدواریم امسال هم همچون سال‌های گذشته میزبان خوبی برای مردم شریف ایران اسلامی و سایر زوار کشورهای همسایه در مراسم پیاده روی اربعین حسینی(ع) بوده باشیم و هم‌میهنان هرگونه کم و کاستی خادمان خود را به بزرگواری خود ببخشند.

 

وی ادامه داد: کارکنان این پلیس هر ساله آمادگی هرگونه همکاری با ستاد اربعین و خدمت رسانی صادقانه به زوار را داشته و دارد تا زائران کربلای معلی بدون دغدغه خاطر در خیل مشتاقان زیارت عتبات عالیات قرار گیرند.

 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه مهم‌ترین شاخص و مولفه برای ارزیابی عملکرد کارکنان نیروی انتظامی در ماموریت اربعین حسینی(ع) رضایت مندی مردم است، افزود: به لطف الهی، هدایت‌های مقام معظم رهبری امام خامنه‌ای (مدظله العالی)، همت و هوشیاری دستگاه های امنیتی، نظامی و انتظامی و همچنین همکاری خوب مردم با خدمتگزاران خود، امروز کشور از یک ثبات امنیتی مطلوبی برخوردار است و در اربعین سال جاری کمترین میزان جرائم در کشور را داشته‌ایم.

 

وی با اشاره به نقش موثر سبزپوشان نیروی انتظامی در ماموریت اربعین حسینی(ع)، عنوان کرد: پلیس پیشگیری ناجا به عنوان بزرگترین پلیس تخصصی کشور امسال در چندین حوزه مختلف به ایفای نقش در اربعین حسینی(ع) پرداخته که یکی از مهم‌ترین آنها ایجاد بستر مناسب برای تامین نظم و امنیت در فرآیند توقف، اسکان و استراحت زائران در استان‌های هدف و عقبه برای جلوگیری از تراکم جمعیت در پایانه‌های مرزی بوده است.

 

سردار شرفی در تشریح دیگر وظایف پلیس پیشگیری، ادامه داد: تأمین امنیت زائران در محورهای مواصلاتی منتهی به پایانه‌های مرزی و استفاده متوازن از گذرهای خروجی به منظور عبور آسان‌تر زائران از پایانه‌های مرزی و پیشگیری از بروز هرگونه ناهنجاری اجتماعی از دیگر وظایف پلیس پیشگیری ناجا در ایام اربعین حسینی(ع) بود.

 

این مقام انتظامی در تشریح عملکرد کارکنان پلیس پیشگیری ناجا و اقدامات ارائه شده در اربعین سال ۹۸، گفت: پلیس پیشگیری ناجا در اربعین امسال با حداکثر توان و ظرفیت خود برای جلوگیری از هرگونه ازدحام جمعیت در محورهای مواصلاتی و پایانه‌های مرزی چهارگانه با برقراری نظم پیرامونی ۱۷۵ توقفگاه با ظرفیت ۴۰۰ هزار نفر، اقدام به خدمت رسانی به زوار حسینی(ع) کرده است.

 

وی افزود: در اربعین امسال ۷۸۲ گشت خودرویی و ۴۵۷ گشت موتوری در طول مسیرهای منتهی به پایانه‌های مرزی برای امدادرسانی به زوار و جلوگیری از هرگونه بی‌نظمی و ترافیک محورهای مواصلاتی انجام وظیفه کرده و ۶۰۰ نفر از کارکنان در قالب یگان‌های امداد و تعداد ۸۰ ایستگاه بازرسی ثابت و موقت مشغول خدمت رسانی به زائران بودند.

 

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اهمیت وجود تیم‌های خنثی سازی بمب و کشف مواد مخدر در ماموریت اربعین ۹۸، اعلام کرد: با تشکیل و راه‌اندازی ۱۹ تیم کشف و خنثی سازی بمب و ۱۱ تیم کشف مواد مخدر”سپکا” توانستیم از بروز هرگونه مورد مشکوک که امنیت زائران را به خطر اندازد، جلوگیری کنیم.

 

این مقام ارشد انتظامی افزود: در بحث جلوگیری از خروج افراد فاقد مدارک از کشور، از تاریخ ۸ مهرماه (اول ماه صفر) تا ۲۸ مهر (۲۱ صفر) از خروج ۷۲۶ زائر ایرانی و خارجی فاقد مدارک هویتی جلوگیری به عمل آمده است.

 

فرمانده قرارگاه کنترل جمعیت اربعین حسینی(ع) تصریح کرد: در اربعین امسال، از ظرفیت سرمایه های اجتماعی به خوبی استفاده شد و با بکارگیری ۶۸۵ نیروی پلیس افتخاری، ۵۱۹ نگهبان محله و ۷۵۳ نیروی بسیجی سعی در برقراری امنیت و نظم عمومی استان‌های مرزی منتهی به پایانه‌ها کرده‌ایم.

 

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، سردار شرفی ضمن قدردانی از مجموعه اقدامات این پلیس در خدمت رسانی به زائران راهپیمایی عظیم اربعین حسینی(ع)، گفت: امیدواریم این اقدامات مورد قبول درگاه خداوند متعال و رضایت حضرت ولی عصر (عج) و تائید مقام عظمای ولایت (مدظله العالی) قرار گرفته باشد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید