تویوتا از خودرو اسپرت و مفهومی e-Racer رونمایی کرد

  • خودرو
  • شنبه ۴ آبان ۱۳۹۸ ۹:۲۷
    کد خبر :632916

تویوتا در نمایشگاه خودرو توکیو از خودروی اسپرت برقی و مفهومی ای-ریسر همراه‌با چند مدل خودرو خودران و محصولات رباتیک رونمایی کرد.

 

تویوتا پیش از نمایشگاه خودرو توکیو مدل‌های مختلفی را معرفی کرد، اما این شرکت همچنین چند رونمایی ویژه را نگه داشته است. یکی از آن‌ها خودروی مفهومی تویوتا ای-ریسر (e-Racer) بود که به این منظور طراحی شده است تا نشان دهد خودروهای آینده هنوز هم می‌توانند سرگرم‌کننده باشند. خودروساز ژاپنی درباره‌ی این مدل مفهومی اطلاعات زیادی منتشر نکرد، اما ای-ریسر خودروی اسپرت با سقف روباز و بدون شیشه جلو است. راننده در وسط خودرو قرار دارد و خود را روبه‌روی فرمانی آینده‌نگرانه می‌بیند که از عینک دیجیتال تخصصی بهره می‌برد.

 

هنگامی که راننده عینک را روی چشمانش قرار می‌دهد، اطلاعات مربوط به خودرو مانند سرعت فعلی و انتخاب دنده و همچنین وضعیت باتری را نشان می‌دهد. با این حال، عینک همچنین دارای قابلیت واقعیت افزوده است که ظاهراً می‌تواند مسابقه‌ی گرندپری (جایزه بزرگ)، تجربه‌ی رانندگی در زیر آب و جاده‌های شهرهای آینده‌نگرانه را شبیه‌سازی کند.

 

تنها یک سرنشین می‌تواند به‌طور مستقیم پشت سر راننده بنشیند و ظاهراً می‌تواند همان عملکرد واقعیت افزوده را با استفاده از صفحه‌نمایش یا هدست تجربه کند. خودروی تویوتا ای-ریسر دارای طراحی دورنگ و چرخ‌هایی است که از بدنه‌ی اصلی جدا شده‌اند. تویوتا e-Racer همچنین دارای چراغ LED و تزئینات C شکل است.

 

دنبال‌کنندگان صنعت خودرو صحبت‌های زیادی درباره‌ی ون‌های خودران و خدمات اشتراک سواری برقی (تاکسی آنلاین برقی) دارند که شهرهای شلوغ را به‌جای خودروهای معمولی در دست گرفته‌اند. تویوتا نیز که خود را تأمین‌کننده‌ی سیستم‌های حمل‌ونقل می‌نامد، به وضوح چنین کاری انجام می‌دهد و از آنجا كه يكی از غرفه‌های نمايشگاه خودرو توكيو شهربازی ناميده شده است، به هيچ وجه از خودروهای توليدی استفاده نمی‌كند و در عوض مملو از شاتل‌های اشتراک سواری، ربات‌ها و فناوری واقعیت مجازی است. یکی از جالب‌ترین آورده‌های تویوتا به نمایشگاه توکیو، خودروی الکتریکی و مفهومی روباز تک‌سرنشین به نام e-Racer بود.

 

آکیو تویودا، مدیرعامل و راننده‌ی مشتاق خودروهای مسابقه‌ای توضیح داد که اگر نیازهای عملی توسط سرویس‌های حمل‌ونقل مشترک برآورده شود، هر کس در آینده خودروی اسپرت خود را خواهد داشت. تویودا در این زمینه بیشتر توضیح داد:آیا انواعی از وسایل حمل‌ونقل مانند [شاتل‌های اشتراک سواری] به‌معنای این نیست که خودروها دیگر تحت مالکیت شخص خاصی نیستند؟ امیدوارم چنین نشود. خودروهای موجود در گاراژ همه، در آینده اسپرت خواهند بود؛ مانند خودروی الکتریکی ای-ریسر. البته این (پیش‌بینی) کمی اغراق‌آمیز است، اما ما می‌خواهیم به سمت خواسته‌های خود حرکت کنیم و می‌خواهیم سریع‌تر و جلوتر به پیش برویم.

 

مدل مفهومی ای-ریسر به وضوح فانتزی است؛ اما آکیو تویودا، مدیرعامل تویوتا گفت که این موضوع نکته‌ای در درون خود دارد. همان‌طور که تویودا طی سخنرانی خود خاطرنشان کرد:تولد خودروها باعث جایگزین شدن با ۱۵ میلیون اسب در ایالات متحده شد. با وجود این تغییر در دنیای حمل‌ونقل، ما هنوز هم اسب‌های مسابقه‌ای داریم. اگر مانعی وجود داشته باشد، اسب می‌تواند از روی آن بپرد. اگر گودالی در زمین وجود داشته باشد، اسب می‌تواند قضاوت خود را انجام دهد و از روی آن پرش کند. اسب‌ها می‌توانند با افراد ارتباط برقرار کنند. برای افرادی که سوار آن‌ها می‌شوند، اسب‌ها غیر قابل تعویض هستند.

 

در واقع تویودا می‌گوید در حالی که خودروهای آینده از انرژی برق و فناوری رانندگی خودران استقبال می‌کنند، این بدان معنا نیست که خودروهای اسپرت در حاشیه قرار بگیرند.

 

 

تویودا ادامه داد:من فکر می‌کنم که از طریق تکامل هوش مصنوعی، خودروها نیز می‌توانند با مردم و قلب آن‌ها ارتباط برقرار کنند. درست است. من فکر می‌کنم خودروهای آینده مانند اسب‌ها خواهند بود.

 

خودروی اسپرت برقی ای-ریسر، یکی از شگفتی‌های تویوتا در توکیو بود که سایر شگفتی‌ها شامل ربات انسان‌نمای کنترل از راه دور T-HR3 و بازوی رباتیک HSR هم می‌شد. گفته می‌شود که این بازوی رباتیک در بازی‌های المپیک و پارالمپیک توکیو سال آینده به کار گرفته خواهد شد و میهمانان را به صندلی‌های خود راهنمایی کرده و برای آن‌ها وعده‌های غذایی فراهم می‌کند.

 

 

دیگر محصولات تویوتا در نمایشگاه امسال، خودرو خودران تک صندلی e-4me، ون خودران ای-پلت (e-Palette)، حامل آب رباتیک مینیاتوری میکرو پلت (Micro Palette، شارژ بی‌سیم e-Charge Air، آمبولانس خودران e-Care که به مسافر اجازه می‌دهد با پزشک صحبت کند و عجیب‌ترین مورد، e-Broom، اسکوتر برقی است که از جاروی استفاده شده توسط جادوگران برای پرواز در هوا الهام می‌گیرد.

 

 

از جمله محصولات تولیدی که تویوتا در نمایشگاه توکیو به نمایش گذاشت، می‌توان به هاچ‌بک کاملاً جدید تویوتا یاریس مجهز به سیستم هیبریدی-برقی، نسل دوم سدان پیل سوختی هیدروژنی تویوتا میرای و خودروی برقی مجهز به باتری الترا کامپکت (Ultra-Compact BEV) اشاره کرد که اواخر سال آینده در ژاپن عرضه می‌شود.

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید