پاکستان ۱۱۸ هزار تن انبه به ایران صادر کرد

    کد خبر :632641

پاکستان در یک ساله منتهی به ماه سپتامبر 118 هزار تن انبه به ایران صادر کرد در حالی که این رقم در سال گذشته 80 هزار تن بود. این میزان صادرات شامل انبه ای که به صورت غیررسمی از افغانستان به ایران صادر می شود نیست.

 

به گفته منابع پاکستانی، ایران چند مجتمع ضدعفونی میوه در پاکستان را غیراستاندارد تشخیص داده است. چندی قبل یک هیئت از کارشناسان سازمان قرنطینه ایران برای بازدید از این مجتمع ها که به شهرهای مختلف پاکستان سفر کرده بود.

 

بر اساس این گزارش، هیئت کارشناسی ایران مجموعا از 19 مجتمع ضد عفونی میوه بازدید کرده و در گزارش اولیه ارسالی خود به دولت پاکستان تنها 4 تا 5 مجتمع را استاندارد اعلام کرده است.

 

فلک ناز، رئیس سازمان حفاظت از نباتات پاکستان گفت، استانداردهای ایران و پاکستان در این زمینه یکسان نیست. «هر کشوری استانداردها و مقررات خود را دارد… ما از همه کشورها دعوت می کنیم تا از کارخانجات ما بازدید کنند.»

 

به گزارش تسنیم، وی افزود، استرالیا 3 مجتمع ضدعفونی میوه در پاکستان را تایید کرده و آمریکا نیز یک یا دو مجتمع را مورد تایید قرار داده است.

 

فلک ناز در ادامه افزود: «این مجتمع ها با سرمایه گذاری بخش خصوصی ساخته می شوند. ما دوست داشتیم ایران همه 19 مجتمع را استاندارد تشخیص دهد، اما ما نمی توانیم آنها را مجبور به این کار کنیم.» وی افزود: «میزان صادرات بستگی به تقاضای کشور وارد کننده دارد. اکنون فصل برداشت تمام شده است. امیدواریم سال آینده صادرات بیشتری داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید