وان پلاس نمایشگر ۹۰ هرتز پیکسل 4 را موردتمسخر قرار داد

    کد خبر :632520

وان‌پلاس در واکنش به وابستگی رفرش‌ریت پیکسل ۴ به میزان روشنایی نمایشگر، با انتشار توییتی به تمسخر این گوشی هوشمند پرداخته است.

 

امروزه شرکت‌های متعددی در حال فعالیت جدی در حوزه‌ی تولید گوشی هستند و همواره با یکدیگر رقابت می‌کنند. این شرکت‌ها گاهی اوقات برخی قابلیت‌های محصولات‌شان را نیز به رخ رقبا می‌کشند تا محصولات خودشان را بهتر جلوه دهند. در همین راستا اخیرا وان‌پلاس به برتری‌های نرخ تازه‌سازی (رفرش‌ریت) گوشی‌‌های جدیدش نسبت به پیکسل ۴ گوگل اشاره کرده است.

 

پیکسل ۴ جدیدترین پرچم‌دار گوگل است که از نمایشگری باکیفیت با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز استفاده می‌کند؛ براساس اخبار رسمی، رفرش‌ریت ۹۰ هرتز تنها درصورتی روی نمایشگر پیکسل ۴ به‌نمایش در خواهد آمد که میزان روشنایی آن بالای ۷۵ درصد باشد. در واقع بررسی‌ها نشان می‌دهد که اگر روشنایی صفحه‌نمایش کمتر از ۷۵ درصد باشد، رفرش‌ریت آن به ۶۰ هرتز کاهش پیدا می‌کند. گوگل در اطلاعیه‌ای رسمی گفته است که قصد دارد این مشکل را از طریق به‌روزرسانی نرم‌افزاری رفع کند.

 

در همین راستا اخیرا وان‌پلاس در صفحه‌ی‌ توییترش به‌صورت تلویحی به این موضوع اشاره کرده و مدعی شده است که گوشی‌های جدیدش می‌توانند رفرش‌ریت ۹۰ هرتز را «در هر زمان و هر مکان» ارائه دهند. اسکرین‌شات مربوط به توییت وان‌پلاس را که اکنون حذف شده است، می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

 

توییت بالا به‌خوبی نشان می‌دهد که وان‌پلاس قصد دارد نمایشگر گوشی‌هایش را بهتر از پرچمداران جدید گوگل جلوه دهد. طبق ادعاهای مطرح‌شده از سوی وان‌پلاس، پرچمداران جدید این شرکت چینی می‌توانند محتوای بصری را در هر زمان و هر مکان به‌شکلی سریع و روان به‌نمایش بگذارند. در بالای توییت نیز می‌توانید مشاهده کنید که چگونه نمایشگر گوشی‌های جدید وان‌پلاس با هر میزان روشنایی، رفرش‌ریت ۹۰ هرتز را ارائه می‌دهد.

 

نکته‌ی جالب‌توجه این است که وان‌پلاس دقایقی پس از انتشار توییت بالا، آن را از صفحه‌ی رسمی توییترش پاک کرد. در حال حاضر نمی‌‌دانیم که دلیل پاک کردن توییت چه بوده است؛ اما می‌توانیم حدس‌هایی را در این زمینه مطرح کنیم. احتمالا نمایشگر گوشی‌های جدید وان‌پلاس واقعا توانایی این را ندارند که «در هر زمان و هر مکان» رفرش‌ریت ۹۰ هرتز را ارائه دهند.

 

وان‌پلاس ۷ پرو، وان‌پلاس ۷ تی و وان‌پلاس ۷ تی پرو همگی به نمایشگری با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز مجهز شده‌اند. وقتی که مشکل رفرش‌ریت نمایشگر پیکسل ۴ رسانه‌ای شد کارشناسان وب‌سایت Android Authority به‌سرعت به بررسی دقیق نمایشگر گوشی‌های وان‌‌پلاس پرداختند تا ببیند که این نمایشگرها نیز با مشکلی مواجه دست‌و‌پنجه نرم می‌کنند یا خیر. رسانه‌ی موردبحث می‌گوید گرچه وان‌پلاس ۷ تی توانسته است با هر میزان روشنایی، رفرش‌ریت ۹۰ هرتز را ارائه دهد، اما این موضوع بدین معنی نیست که رفرش‌ریت گوشی‌های وان‌پلاس تحت هیچ شرایطی افت نمی‌‌کند.

 

فراموش نکنید که تمامی اپلیکیشن‌ها از رفرش‌ریت ۹۰ هرتز پشتیبانی نمی‌کنند؛ بنابراین هنوز هم محتوای بصری زیادی وجود دارند که ممکن است روی نمایشگر گوشی‌های جدید وان‌پلاس با رفرش‌ریت ۶۰ هزتر دیده شوند.

 

البته راهی وجود دارد که با اتکا به آن می‌توان کاری کرد تمامی اپلیکیشن‌ها با رفرش‌ریت ۹۰ هرتز اجرا شوند. البته فردی به نمایندگی از وان‌پلاس در گفت‌و‌گو با رسانه‌ی Android Authority گفته است که آن‌ها به کاربران پیشنهاد می‌کنند این تتظیمات را فعال نکنند؛ زیرا با فعال بودن آن، انرژی بیشتری از باتری سلب می‌شود.

 

 

ظاهرا وان‌پلاس بنابه هر دلیلی تصمیم گرفته است توییت تمسخرآمیزی که به‌صورت غیرمستقیم در واکنش به مشکل نمایشگر پیکسل ۴ نوشته بود را حذف کند. برخی از کاربران می‌گویند که وان‌پلاس پس از دقایقی به این نتیجه رسیده است که نمایشگر گوشی‌هایش در هر زمان و هر مکان رفرش‌ریت ۹۰ هزتر را ارائه نمی‌دهند و برای جلوگیری از نظرات انتقادآمیز، تصمیم گرفته است توییتش را پاک کند.

 

برخی دیگر از کاربران مدعی شده‌اند که این اتفاق به دلیل روابط تجاری بین دو شرکت گوگل و وان‌پلاس اتفاق افتاده است. در هر صورت فراموش نکنید که وان‌پلاس گوشی‌هایش را با رابط کاربری اکسیژن OS که مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید شرکت گوگل است، روانه‌ی بازار می‌کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید