“ماهواره جیبی” شگرد جدید کلاهبرداران مجازی

    کد خبر :63236

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان سمنان در خصوص کلاهبرداری در قالب فروش نرم افزار موبایلی “ماهواره جیبی” هشدار داد.

به گزارش ایسنا، سرهنگ حسین صادقی کاشان با اشاره به کلاهبرداری‌های صورت گرفته از طریق فروش نرم افزار موبایلی”ماهواره جیبی” اظهار کرد: اخیرا افرادی با ساخت و بارگذاری نرم افزار موبایلی “ماهواره جیبی” در کانال‌ها و گروه‌های شبکه اجتماعی که در قالب دانلود رایگان ارائه شده است اقدام به کلاهبرداری از کاربران می‌کنند.

وی ادامه داد: استفاده و فعال سازی قابلیت‌های این نرم افزار مستلزم پرداخت اینترنتی به مبلغ 99990 ریال از سوی مشتریان است که می‌تواند کاربران را به صفحه جعلی و شبیه‌سازی شده یک بانک هدایت و نهایتا منجر به سرقت اطلاعات حساب بانکی کاربران نظیر شماره کارت، رمز اینترنتی، CVV2 و تاریخ انقضای کارت برای کلاهبرداران می‌شود.

صادقی کاشان به شهروندان توصیه کرد: به پیشنهادهای جذاب و اغواگرایانه کلاهبرداران سایبری که غیرقانونی و جعلی است به هیچ عنوان ترتیب اثر نداده، هنگام پرداخت اینترنتی از صحت و اصالت درگاه پرداخت الکترونیک بانک مربوطه اطمینان حاصل کرده و برای وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خود همیشه از پروتکل امن https استفاده کنند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان سمنان گفت: چنانکه با موارد مشابه در فضای مجازی مواجه شدند مراتب را از طریق نشانی اینترنتی پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش ارتباط با ما گزارش کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید