صندوق بین المللی پول:

رشد اقتصادهای مهم آسیا بیش از حد انتظار کاهش می‌یابد

    کد خبر :632118

صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد طبق جدیدترین پیش‌بینی‌های انجام شده، رشد اقتصادی آسیا بیش از آن‌چه انتظار می‌رفت کند خواهد شد.

 

به گزارش بازتاب به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، صندوق بین‌المللی پول اعلام کرد طبق جدیدترین پیش‌بینی‌های انجام شده، رشد اقتصادی آسیا بیش از آن‌چه انتظار می‌رفت کند خواهد شد.

 

آی‌ام‌اف در گزارش چشم‌انداز منطقه‌ای خود که در روز چهارشنبه منتشر شد اعلام کرد که رشد اقتصادی آسیا در سال ۲۰۱۹ به ۵ درصد و در سال ۲۰۲۰ به ۵.۱ درصد خواهد رسید. این پیش‌بینی‌ها به ترتیب ۰.۴ درصد و ۰.۳ درصد نسبت به پیش‌بینی‌های قبلی، که در ماه آوریل اعلام شده بود، کاهش یافته‌اند.

 

 

در بین اقتصادهای مهم آسیایی، هنگ‌کنگ بیش از همه کند شده است. اقتصاد هنگ‌کنگ که تحت فشار شدیدی از سوی ناآرامی‌های چندین ماهه آن قرار دارد، امسال ۰.۳ درصد و در سال آینده ۱.۵ درصد رشد خواهد داشت. این به ترتیب ۲.۴ درصد و ۱.۵ درصد کمتر از مقدار پیش‌بینی شده قبلی است.

 

رشد اقتصادی کره‌جنوبی هم امسال به ۲ درصد و در سال ۲۰۲۰ به ۲.۲ درصد خواهد رسید که هردوی این پیش‌بینی‌ها ۰.۶ درصد نسبت به آن‌چه قبلا انتظار می‌رفت کاهش یافته‌اند. اقتصاد سنگاپور هم امسال ۰.۵ درصد و در سال آینده ۱ درصد رشد خواهد کرد که این، به ترتیب، ۱.۸ درصد و ۱.۴ درصد از میران پیش‌بینی شده قبلی کمتر است.

 

آی‌ام‌اف در گزارش خود اعلام کرد که ریسک‌های موجود در این منطقه، شامل کند شدن سریع‌تر از حد انتظار اقتصاد چین، تعمیق تنش‌های منطقه‌ای، مانند روابط دوجانبه کره‌جنوبی و ژاپن و رشد ریسک‌های ژئوپولیتیکی، اقتصادهای آسیایی را تهدید می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید