کشف 39 جسد در یک کامیون در جنوب شرقی انگلیس/فیلم و عکس

    کد خبر :631525

پلیس در جنوب شرق بریتانیا روز چهارشنبه از کشف ۳۹ جسد در داخل یک کامیون خبر داد. گمان می‌رود این کامیون از بلغارستان آمده باشد.

این کامیون که گفته می‌شود روز شنبه وارد بریتانیا شده‌ است توسط مسئولان یک آمبولانس در پارک صنعتی واترگلید شهر گریس، در منطقه اسکس، پیدا شد.

 

هویت اجساد :

هویت درگذشتگان در محفظه این کامیون هنوز مشخص نیست اما گزارش‌ها حاکی است ۳۹ نفر از آنها بزرگسال و یک نفر نیز نوجوان بوده است.

مقام‌های بریتانیایی می‌گویند که روند تشخیص هویت فوت‌شدگان آغاز شده است. گفته می شود در این رابطه یک مرد ۲۵ساله اهل ایرلند شمالی به اتهام «قتل» دستگیر شده است. این فرد راننده این کامیون بوده است.

به گفته پلیس اسکس، این کامیون روز شنبه از شمال منطقه ولز که یکی از بنادر مهم سفر از ایرلند است وارد انگلستان شده است.هویت اجساد پیدا شده هنوز مشخص نیست اما چنین وضعیتی پیش از این برای گروهی از مهاجران غیرقانونی به بریتانیا رخ داده است.​

 

 

واکنش دولت بریتانیا:

پریتی پتل وزیر کشور بریتانیا با انتشار توئیتی دربارهٔ کشف اجساد گفته‌است «از این حادثه کاملاً فجیع شوکه و ناراحت است» .خانم پتل نیز از بازداشت یک نفر دربارهٔ این موضوع خبر داده و گفت است باید به پلیس امکان داد تا تحقیقاتشان را بکنند.

جکی دویل-پرایس، از نمایندگان مجلس انتخابی این منطقه گفته‌است احتمالاً این حادثه مربوط به قاچاق انسان باشد.

بر اساس گزارش‌ها سالانه هزاران پناهنده با کامیون، کشتی و بعضاً هواپیما به بریتانیا وارد می‌شوند.

در سال ۲۰۱۵ نیز در اوج بحران پناهندگی در اروپا، اجساد ۷۱ پناهنده در یک کامیون یخچال‌دار در اتریش پیدا شد. چهار شهروند بلغارستان و یک افغان در این پرونده به حبس ابد محکوم شدند. نتیجه تحقیقات نشان می‌داد که پناهجویان که چهار تن آنها کودک بودند، به‌خاطر فقدان هوا در یخچال کامیون کشته شده بودند.

در سال ۲۰۰۰ میلادی نیز اجساد ۵۸ مهاجر چینی در پشت یک کامیون در دوور بریتانیا پیدا شد. در آن رابطه یک سال بعد یک راننده کامیون اهل هلند به جرم قتل به زندان رفت.

در ادامه گزارش تصویری یورونیوز را در این باره ببنید:

 

تصاویر از صحنه حادثه :

 

انتهای پیام/#

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید