رتبه‌ اعتباری بوئینگ کاهش یافت

    کد خبر :631416

موسسه اعتبارسنجی اس‌اندپی رتبه اعتباری بوئینگ را از «پایدار» به «منفی» کاهش داد و همزمان، مدیر بخش هواپیماهای مسافربری این شرکت، کوین مک‌آلیستر برکنار شد.

 

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، به دنبال تجدید بحران ۷۳۷ مکس، سه‌شنبه شب، شرکت بوئینگ مدیر بخش هواپیماهای مسافربری خود، کوین مک‌آلیستر، را برکنار کرد. این اولین برکناری رده‌بالا در این شرکت، پس از ۲ سقوط مرگبار هواپیماهای ۷۳۷ مکس، می‌باشد.

 

بوئینگ در بیانیه‌ای اعلام کرد که استان دیل، یکی از کهنه‌کاران این شرکت را به عنوان جانشین مک‌آلیستر و رییس هواپیماهای مسافربری بوئینگ، منصوب کرده است. دیل پیش از این رییس بخش خدمات جهانی بوئینگ بود.

 

بزرگترین هواپیماسازی جهان به دنبال سقوط ۲ هواپیمای مکس ۷۳۷ که به کشته شدن ۳۴۶ نفر منجر شد، با بحرانی روزافزون مواجه شده است که بیش از ۸ ماه این مدل از هواپیماهای مسافری شرکت، که زمانی پرفروش‌ترین هواپیمای بوئینگ بود، را زمین‌گیر کرده است.

 

یک منابع آگاه به رویترز خبر داده است که برکناری مک‌آلیستر برای کارکنان بوئینگ به عنوان «جدایی از شرکت» توصیف شده، که این به طور واضح نشان می‌دهد که او اخراج شده است.

 

مک‌آلیستر که یک چهره شناخته‌شده در صنعت هوایی است، روابط عمیقی با مشتریان بوئینگ در شرکت‌های هوایی کلیدی داشت.

 

اطلاعیه سه‌شنبه شب، که یک روز قبل از اعلام عملکرد مالی ۳ ماهه بوئینگ انجام شد، بسیاری از کارکنان بوئینگ را شوکه کرد. یک منبع آگاه از داخل این شرکت با اشاره به این که مک‌آلیستر بعد از فرایند ساخت ۷۳۷ مکس به ریاست بخش هواپیماهای مسافربری منصوب شد، او را یک قربانی برای نجات دیگران دانست.

 

موسسه رتبه‌دهی اعتباری بین‌المللی اس‌اندپی چشم‌انداز خود در مورد شرکت بوئینگ را از «پایدار» به «منفی» کاهش داد. این موسسه اعلام کرد این کاهش رتبه پس از آن انجام می‌شود که گزارشات نشان داد بوئینگ اداره هوانوردی فدرال را در مورد مشکلات نرم‌افزار آنتی-استال هواپیمای مکس ۷۳۷، به اشتباه انداخته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید