آلمان: با تمدید محدودِ مهلت برگزیت مشکلی نداریم

    کد خبر :631391

وزیر خارجه آلمان می‌گوید چنانچه دلیل قانع‌کننده‌ای در بین باشد؛ برلین با تمدید مهلت برگزیت با هدف تسهیل روند تصویب لایحه خروج از اتحادیه اروپا مشکلی ندارد.

 

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، «هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان می‌گوید برلین با تمدید کوتاه‌ مدت مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موافق است اما به شرط آنکه دلایل سیاسی قانع‌کننده‌ای برای طرح این درخواست وجود داشته باشد.

 

ماس در این باره گفت: لازم است بدانیم دلیل این کار چیست؟ اگر هدف از آن به تاخیر انداختن مهلت ‌برای بازه زمانی ۲ تا ۳ هفته باشد تا به این ترتیب اعضای پارلمان انگلیس بتوانند لایحه خروج را به شیوه‌ای منطقی تصویب کنند، فکر نمی کنم مشکلی (برای تمدید) باشد.

 

گفتنی است شب گذشته، نمایندگان پارلمان انگلیس با کلیات توافق برگزیت که پنجشنبه گذشته میان لندن- بروکسل حاصل شد؛ موافقت کردند. این در حالی است که پیشتر اتحادیه اروپا هشدار داده بود چنانچه پارلمان انگلیس این بار هم توافق حاصله را نپذیرد، باب مذاکره برای توافقی جدید را باز نخواهد کرد.

 

بوریس جانسون که در مواجهه با یکپارچگی نمایندگان پارلمان، از اجرای هدف خود مبنی بر اجرای لایحه خروج در موعد مقرر (۹ آبان) باز ماند؛ تصمیم درباره تمدید مهلت برگزیت را به اتحادیه اروپا واگذار کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید