برکناری یک مدیرکل پس از حضور یکی از نزدیکان شبنم‌ نعمت‌زاده در وزارت بهداشت

    کد خبر :631246

چهارشنبه هفته گذشته یکی از نزدیکان شبنم نعمت‌زاده با حضور در وزارت بهداشت از اظهارنظرهای نماینده وزارت در دادگاه علیه نعمت‌زاده گلایه کرد که پس از این اقدام، یک مدیرکل وزارت بهداشت برکنار می‌شود.

 

نماینده حقوقی وزارت بهداشت، در ابتدای جلسه امروز محاکمه شبنم نعمت‌زاده اظهار کرد: چهارشنبه هفته پیش یکی از اقوام و نزدیکان شبنم نعمت‌زاده در وزارت بهداشت حضور یافته و در‌ آنجا اعلام کرد که نمایندگان شما چنین و چنان درباره نعمت‌زاده در دادگاه صحبت کرده‌اند و پس از آن، یکی از مدیران کل ما برکنار شد.

 

نماینده حقوقی وزارت بهداشت گفت: در جلسات گذشته خانم نعمت‌زاده به ما ایراد گرفت و گفت اینها نماینده وزارت بهداشت نیستند در صورتی که پیش از این نامه‌ای مبنی بر معرفی فردی از سوی وزارت بهداشت به دادگاه ارائه کرده‌ایم.

 

وی افزود: در ارتباط با انبار کرج، خانم نعمت‌زاده به معاونت قضا و داروی استان البرز مراجعه کرد اما مراجعه وی بعد از زمانی بود که همکاران ما انبار را کشف کرده بودند و بعد از کشف نعمت‌زاده برای گرفتن مجوز اقدام کرد.

 

نماینده حقوقی وزارت بهداشت افزود: در جلسات قبلی وکیل خانم نعمت‌زاده به مسئله اضطرار اشاره کرده و گفت این کار در زمانی صورت گرفته که اضطرار وجود داشته است در حالیکه اضطرار برای مواقع سیل، زلزله یا جنگ است و ما نیز چنین اتفاقاتی در آن موقع نداشتیم.

 

وی به بند ب ماده 7 قانون احکام دائمی کشور اشاره کرد و گفت: طبق این قانون هرگونه واردات تجاری، ذخیره‌سازی، توزیع، عرضه و فروش کالاهای دارویی و ملزومات پزشکی و واکسن که در سامانه کنترل اصالت وزارت بهداشت ثبت نشود جرم است و مطابق قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با آن برخورد می‌شود.

 

به گزارش تسنیم، نماینده حقوقی وزارت بهداشت ادامه داد: همچنین طبق این قانون پخش کردن این داروها به داروخانه‌ها غیرقانونی است و توزیع دارو در داروخانه‌ها باید توسط شرکت‌های پخش انجام شود.

 

وی ادامه داد: مطابق ماده 20 قانون سال 34، قیمت‌گذاری دارو باید در کمیسیون ماده 20 انجام شود و زمانی که این شرکت تا صد برابر تخفیف داده است می‌تواند حاکی از مرغوب نبودن کالاها باشد.

 

وی همچنین به کشف انبار کرج اشاره کرد و گفت: در تاریخ 24 شهریور اداره گشت سیار تعزیرات حکومتی در جاده ماهشهر و در کانکس شرکت چرم‌سازی مقادیر قابل توجهی مکمل تغذیه‌ای متعلق به رسا فارمد را کشف کردند که تاریخ آنها گذشته بود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید