هراس دلواپسان از افشاي عوامل آمدنيوز

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۱ آبان ۱۳۹۸ ۱۰:۲۸
    کد خبر :631209

«بعد از «زم» کسی دستگیر نشده است؛ به یکدیگر اتهام نزنید». این جملات تاکید روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه بود.

 

از همان ابتدا مشخص بود که بازداشت زم آغاز راه است و نه پایان آن. بی‌تردید آنانی که با زم در انتشار اخبار کذب و تلاش برای سیاه‌نمایی وضعیت کشور همراه بودند هم باید پاسخگو باشند و قانون درباره آنها تصمیم بگیرد که این امر مورد وفاق و تایید سیاسیون هر دو جناح کشور است. اما برخی به طور معمول و عادت نادرستی که در این سال‌ها داشته و دارند، هر موضوعی را بدون توجه به اصل ماجرا، تبدیل به چماقی برای زدن بر سر مخالفان خود می‌کنند که بازداشت زم از آن جمله است. روح‌ا… زم در اولین اعترافات پس از بازداشتش به همکاری محمدرضا رستمی اشاره کرد. محمدحسین رستمی جوان ۳۴ ساله‌ای با هیبت کاملا حزب‌اللهی بود که چندی قبل خبر بازداشت شوک آورش به اتهام جاسوسی برای اسرائیل رسانه‌ای شد. رستمی بزرگ‌شده شهرری است و با تاسیس وب‌سایت «عماریون» در فضای رسانه‌ای شناخته شد. وی در مصاحبه‌ای پیرامون هدف تاسیس وبسایت عماریون گفته بود: «رسالت اصلی خود را در مبارزه با شیطان بزرگ آمریکای جهان‌خوار می‌دانیم» بازداشت او در آن مقطع و پس از‌ آن اعتراف زم مبنی بر همکاری رستمی با آمدنیوز ضربه سنگینی به آنانی بود که در گذشته حمایت‌های عجیبی از رستمی داشتند و مشی او را می‌پسندیدند بنابراین پربیراه نیست برای فرار از پاسخگویی درقبال حمایت از چنین افرادی پروژه متهم‌سازی دیگران را دنبال کنند.

 

کريمي قدوسي آغازگر اتهام‌زني

 

ابتدا جواد کريمي قدوسي نماينده دلواپس مجلس و نزديک به جبهه پايداري نوشت: «سال 96 در موج اول دستگيري ادمين‌هاي تلگرامي و آمدنيوز چهار رابط روح‌ا… زم يکي در دفتر حسام‌الدين آشنا مشاور ويژه رئيس‌جمهور دومين رابط در مجموعه ارتباطات دفتر رياست جمهوري سومين رابط در دفتر آقاي بانک و چهارمين رابط در قوه قضائيه که با اين کانال در ارتباط بودند تحت تعقيب قرار گرفتند.» علي ربيعي سخنگوي دولت ادعاي قبلي کريمي قدوسي مبني بر دستگيري چند تن در نهاد رياست جمهوري را کذب دانست و گفت: اميدوارم مقام‌هاي قضايي در پرونده ‌آمدنيوز اتهامات بي‌پايه‌اي را که مايه تشويش اذهان عمومي مي‌شود مورد رسيدگي جدي قرار دهند. حسام‌الدين آشنا هم خطاب به کريمي قدوسي نوشت: «مستندات ادعاي خود را اعلام کنيد». کريمي قدوسي ظاهرا مدرکي براي ارائه نداشت بنابراين سکوت کرد و ميدان را به دلواپس ديگري به نام حميد رسايي سپرد. حميد رسايي که با رد صلاحيت شوراي نگهبان از رقابت براي ورود به مجلس دهم بازماند در صفحه شخصي خود در شبکه اجتماعي توئيتر نوشت: «سوال افکار عمومي اين است که چرا پرويز اسماعيلي (معاون ارتباطات و اطلاع‌رساني دفتر حسن روحاني‌) بلافاصله بعد از دستگيري روح‌ا… زم عزل شد؟ آيا ترکش اين عزل به محدوده مشاوران آشنا هم مي‌رسد؟ آيا حسن عباسي آزاد و از اين عمار انقلاب عذرخواهي مي‌شود؟» بعد از اين ادعاي رسايي بود که پرويز اسماعيلي مشاور رئيس دفتر رئيس‌جمهور طي يادداشتي در توئيتر به برخي شايعه‌ها واکنش نشان داد و نوشت: «قال رسول‌ا… (ص): «لم يَبْقَ مِن امْثالِ الانْبياءِ عليهم‌السلام إلاقَولُ الناسِ؛ إذا لَم تَسْتَحيِ فاصْنَعْ ما شِئْتَ» رسول خدا(ص) فرمود: از مثل‌هاي پيامبران، جز اين سخن بر جاي نمانده است که؛ «هرگاه شرم و حيا نداشتي، هر چه خواستي، بکن.» (عيون اخبارالرِضا: 2/56/207) سلام». حسام‌الدين آشنا نيز در صفحه توئيتر خود خطاب به او نوشت: «شما و سوال افکار عمومي؟ جناب آقاي اسماعيلي عزل نشدند بلکه در سمت ديگري مشغول خدمت هستند. با شيوه‌آمدنيوزي لجن‌پراکني نکنيد؛ عاقبت ندارد.»

 

چرابرخوردي با اتهامات نمي‌شود؟

 

مشاور رئيس‌جمهورهم ديروز به رويداد24 گفت: جريان تندرو عليه دولت جنگ رواني به راه انداخته و از هيچ اقدامي دريغ نمي‌کند؛ مثل عمليات رواني که اين روز‌ها به راه افتاده است. مرتضي بانک افزود: سال 96 که آقاي کريمي قدوسي به آن اشاره کرده، بنده معاون کل نهاد بودم و آنجا هيچ‌گونه احضار، دستگيري و بازداشتي در ارتباط با آمدنيوز يا ديگر رسانه‌هاي معاند وجود نداشت. اگر چنين بود، الان بايد چندين کارمند تغيير مي‌کردند، در حالي‌که اگر شما بررسي کنيد، متوجه مي‌شويد که تيم کارمندان اصلا تغييري نکرده و هيچ فردي حذف نشده است؛ بنابراين نمي‌شود ادعا کرد افرادي بازداشت شده‌اند، بدون اينکه در تيم اداري مجموعه تغييري صورت بگيرد. الان ايام نزديک به انتخابات مجلس است، احتمالا از اين سخنان بيشتر بشنويم. بانک ادامه مي‌دهد: دولت در دوره‌هاي تحريم‌ها شرايط سختي را گذراند و در کنار آن تلاش کرد حاشيه‌هايي مثل اعتراضات خياباني مشهد که به سراسر ايران کشيده شد را حل کند تا بتواند با کمترين تنش فعاليت کند. اين کار نتيجه داد و شما ديديد قيمت طلا و دلار و خودرو کنترل شد، اما عده‌اي علاقه دارند دولت به همان شرايط بازگردد و مدام در گوشه رينگ قرار داشته باشد. بانک مي‌گويد: چنين روندي باعث مي‌شود دولت به جاي تمرکز بر حل مشکلات، وقت خود را براي مقابله با عمليات رواني صرف کند. او مي‌گويد: سخنگوي قوه قضائيه اعلام کرد هيچ‌گونه بازداشتي در مجموعه دولت، قوه قضائيه و نهاد‌هاي نظامي وجود نداشته است. ما از اين موضوع بسيار خوشحاليم، اما بخش ناراحت کننده اين است که چرا برخوردي با اتهامات بدون دليل انجام نمي‌شود؟ آقاي رئيسي اقدامات بسيار موثري در مدت کوتاه رياست خود بر قوه قضائيه انجام داده و اميدواريم براي برخورد با چنين رفتار‌هايي نيز برنامه‌ريزي شود تا در فضاي سياسي و اجتماعي کشور شاهد چنين موضوعاتي نباشيم و اين تفکر به افکار عمومي منتقل شود که هيچ جرياني در برخورد با اقدامات غيرقانوني حاشيه امن ندارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید