آیا رانندگی با «موتورسیکلت برقی» نیاز به گواهینامه دارد؟

    کد خبر :631016

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا درباره تردد با موتورسیکلتهای برقی و موتورسیکلت با حجم کمتر از ۵۰ سی.سی توضیحاتی ارائه کرد.

 

سرهنگ محمدعلی زارع با بیان اینکه رانندگی بدون گواهینامه با موتورسیکلتهای برقی و موتورسیکلت با حجم کمتر از 50 سی.سی بر خلاف قوانین و مقررات است، اظهار کرد: عده‌ای از فروشندگان به خریداران اعلام می‌کنند اینگونه وسایل‌نقلیه نیازی به پلاک و گواهینامه ندارند که این اظهارات خلاف قوانین و مقررات است.

 

معاون فنی و مهندسی پلیس راهور ناجا تصریح کرد: براساس قانون هر نوع وسیله‌نقلیه‌ای که در راه‌های عمومی تردد می‌کند به پلاک و گواهینامه نیاز دارند.

 

این مقام انتظامی ادامه داد: برخی از موتورسیکلتها در بنادر و باراندازها برای رفت و آمدهای کوتاه مورد استفاده قرار می‌گیرند که به موتورهای “پاکشتی” معروف هستند که در حال حاضر نیز تعدادی از شهروندان نسبت به خرید موتورسیکلتهای مذکور و تردد در معابر اقدام می‌کنند که این امر بر خلاف قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است.

 

وی تصریح کرد: بر اساس ماده دو آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی و همچنین ماده یک آیین‌نامه صدور انواع گواهینامه رانندگی، داشتن پلاک و گواهینامه برای تمام وسایل‌نقلیه که در راه‌ها تردد می‌کنند، الزامی است و استثنایی ندارد.

 

به گفته این مقام پلیس راهور، مأموران پلیس راهنمایی و رانندگی در سراسر کشور طبق قوانین و مقررات یادشده از تردد وسایل‌نقلیه فاقد پلاک و گواهینامه، جلوگیری می‌کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید