هشدار سخنگوی نخست وزیر انگلیس درباره احتمال برگزیت بدون توافق

    کد خبر :630996

سخنگوی نخست وزیر انگلیس نسبت به تبعات منفی عدم تصویب جدول زمانی قانون برگزیت از سوی پارلمان این کشور هشدار داده است.

 

به گزارش بازتاب به نقل از رویترز، سخنگوی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس امروز سه شنبه گفت: شکست در تصویب جدول زمانی قانون برگزیت از سوی پارلمان انگلیس، خطر خروج بدون توافق بریتانیا از اتحادیه اروپا را به شدت افزایش خواهد داد.

 

جانسون تلاش زیادی را آغاز کرده است تا طرح مربوط به جدول زمان بندی برگزیت را در پارلمان تصویب کند. نخست وزیر انگلیس بارها وعده داده است که با توافق یا بدون توافق 31 اکتبر اتحادیه اروپا را ترک خواهد کرد.

 

ولی نمایندگان مخالف نگران آن هستند که زمان کافی را برای تصمیم گیری در اختیار نداشته باشند. برگزیت به بزرگترین بحران سیاسی در 40 سال اخیر در بریتانیا تبدیل شده است.

 

این در شرایطی است که پارلمان انگلیس در جلسه‌‌ای تاریخی (نخستین جلسه‌ای که در 37 سال اخیر در روز شنبه برگزار می‌شود) با 322 رأی موافق در برابر 306 رأی مخالف، متمم پیشنهادی «اولیور لتوین» که به متمم لتوین شهرت یافته است را تصوب کرد تا دولت بوریس جانسون با مانع تازه‌ای برای نهایی کردن برگزیت مواجه شود.

 

سخنگوی نخست وزیر انگلیس افزود: رای گیری معنادار و بامفهوم زمانی برگزار خواهد شد که رئیس پارلمان اجازه دهد و این رای گیری به شرطی انجام می شود که هیچ گونه تغییری در توافق اولیه صورت نگیرد. اگر پارلمان قصد تغییر این توافق را داشته باشد، دولت اجازه رای گیری نخواهد داد.

 

وی اظهار داشت: افکار عمومی خواستار اجرای برگزیت است. دولت مصمم است تا توافق جدید برگزیت به تصویب پارلمان برسد و 31 اکتبر بتوانیم از اتحادیه اروپا خارج شویم. مذاکرات با اتحادیه اروپا برای مدت زمان طولانی ادامه داشته و نخست وزیر به یک توافق بسیار خوب دست یافته و اکنون همه تمرکز وی بر روی تصویب این توافق در پارلمان است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید