١٠ هزار تاکسی جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اضافه می‌شود

    کد خبر :630916

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از تأمین ۱۰ هزار دستگاه تاکسی از سوی شرکت ایران خودرو تا پایان سال جاری خبر داد.

محسن پورسیدآقایی در مراسم امضا تفاهم‌نامه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومى و تحویل خودروهاى تاکسى اظهارداشت: ناوگان تاکسیرانی یک ناوگان خدمات اجتماعی است که باید به مردم خدمتی ارزان و باکیفیت ارایه دهد، معتقدم اگر می‌خواهیم به مردم بگوییم از خودروی شخصی کمتری استفاده کنند باید ناوگان عمومی کارآمد، ارزان و باکیفیت هم در اختیارشان قرار دهیم.

 

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران تصریح کرد: بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که امروز منعقد شد، تا پایان سال ۱۰ هزار دستگاه تاکسی از سوی ایران خودرو به منظور نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور تحویل خواهد شد که انقلابی بزرگ در نوسازی و توسعه حمل ونقل عمومی کشور خواهد بود.

 

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه طی ٢ سال گذشته به دلیل پاره‌اى مشکلات در بخش تولید و اقتصاد، روند نوسازی متوقف شده بود گفت: امروز همه بخش‌ها برای نوسازی ناوگان عمومی کشور اعلام آمادگی کردند و نگاهمان به «ایران خودرو» صرفا یک شرکت نیست بلکه معتقدم ایران خودرو نماد ملی صنعت یک کشور است که میی‌توانیم با تکیه بر این صنعت، ترافیک وآلودگی هوا را مدیریت کنیم و کاهش دهیم.

 

معاون شهردار تهران با بیان این‌که سال گذشته تنها ٦٠٠ دستگاه تاکسی به تهران تحویل شده است اظهار داشت: امروز ۶۰ دستگاه تاکسی جدید از سوی ایران خودرو به شهرداری تهران تحویل داده شد و قرار است این تعداد به ۵۰۰ دستگاه برسد.

 

به گزارش فارس،پورسیدآقایى با تاکید بر اینکه مینی‌بوس یک مد حمل ونقلی مهم و البته کارآمد در شهر تهران است گفت: متاسفانه در گذشته به دلیل مشکلاتی که در بخش نوسازی ناوگان مینی‌بوس به وجود آمد، این مد حمل و نقلی حذف شد، در دوره‌ جدید مدیریت شهری معتقدیم خطوط مینی‌بوس باید به شهر بازگردد که مقدمات اجرای آن اکنون فراهم شده است.

 

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش خودروهای ون در جابه‌جایی مسافر در کلانشهر تهران اشاره کرد و گفت: امروزه، خودروی سواری پاسخگوی حجم جمعیت مسافران پایتخت نیست و باید از خودروی ون که سه برابر ظرفیت یک خودروی تاکسی جابه‌جایی مسافر دارد هم استفاده شود، به هیمن منظور نوسازی خودورهای ون پایتخت نیز باید در اولویت قرار گیرد، امیدواریم به کمک و همیاری ایران خورو معضل حمل ونقل عمومی شهر را حل کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید