افزایش گازگرفتگی در کشور

    کد خبر :630851

سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد که در نیمه نخست امسال، ۲۲۳ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان خود را از دست داده‌اند.

 

آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور، در نیمه نخست سال جاری، ۲۲۳ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان خود را از دست دادند، این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که آمار تلفات ۱۹۴ نفر بود، ۱۴.۹ درصد افزایش یافته است.

 

در این مدت از کل تلفات مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور، ۱۶۰ نفر مرد و ۶۳ نفر زن بودند این در حالی است که در مدت مشابه سال قبل ۱۴۱ مرد و ۵۳ زن بر اثر گازگرفتگی جان خود را از دست دادند.

 

در این مدت استان های تهران با ۵۰، آذربایجان شرقی با ۲۷، خراسان رضوی با ۱۹ و اصفهان با ۱۷ فوتی و پس از آن ها فارس با ۱۴، کرمانشاه با ۱۲ و مازندران با ۱۱ فوتی بیشترین تلفات گازگرفتگی را به خود اختصاص دادند.

 

آمار تلفات گازگرفتگی در دیگر استان ها کمتر از ۱۰ مورد و در پنج استان صفر گزارش شده است.

 

آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور نشان می دهد بیش از ۷۰ درصد تلفات مسمومیت با گاز مربوط به نیمه دوم هر سال است، به نحوی که از ۷۴۹ فوتی مسمومیت با گاز منوکسید کربن در سال ۱۳۹۷، ۷۴.۱ درصد طی شش ماهه دوم سال جان خود را از دست دادند و این درصد به طور تقریبی در دیگر سال ها نیز تکرار شده است.

 

با توجه به برودت هوا و استفاده از وسایل گرمایشی در نیمه دوم هر سال، آمار تلفات مسمومیت با گاز منوکسید کربن در این مدت با رشد قابل توجهی نسبت به نیمه اول سال همراه است؛ در سال ۱۳۹۷ در مجموع ۷۴۹ نفر بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان خود را از دست دادند که ۵۵۵ نفر از آنان در نیمه دوم سال جان باخته اند. در نیمه دوم سال گذشته بیشترین آمار تلفات گازگرفتگی با ۱۳۷ فوتی در دی ماه و پس از آن با ۱۳۵ فوتی در بهمن ماه به ثبت رسیده است.

 

به گزارش ایسنا، هر چند آمار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در سال گذشته نسبت به سال قبل از آن با کاهش جزئی ۲.۲ درصدی مواجه بود اما طی پنج سال گذشته از سال ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۷ سه هزار و ۶۰۳ نفر در کشور جان خود را بر اثر گازگرفتگی از دست دادند که بیشترین آن با ۸۳۶ فوتی در سال ۱۳۹۵ و کمترین آن با ۶۲۶ نفر در سال های ۱۳۹۳ و ۱۳۹۴ به ثبت رسیده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید