برنامه ریزی سامسونگ برای فروش 6 میلیون گوشی تاشو گلکسی فولد در سال آینده

  • ورزشی
  • سه شنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۸ ۱۰:۳۸
    کد خبر :630649

همان‌طور که می‌دانید، دستگاه‌های تاشو در حال‌حاضر جزو محصولات جریان اصلی بازار اسمارتفون‌ها نیستند و این امر به‌این‌زودی‌ها محقق نخواهد شد، اما سامسونگ به دستگاه‌های تاشو گلکسی فولد خود امیدواری زیادی دارد و به همین‌خاطر فروش‌های زیادی را در سال 2020 برای آنها پیش‌بینی کرده است.

 

وب‌سایت ETNews ادعا کرده که سامسونگ برای فروش حدود ۶ میلیون اسمارتفون تاشو در سال آینده برنامه‌ریزی کرده است. شرکت، هم‌اکنون، در حال مذاکره با واحد نمایشگر خود درباره ساخت تعداد پنل‌های موردنیاز برای این کار است. با این‌حال، اگر سامسونگ دیسپلی اعلام نماید که نمی‌تواند ظرفیت موردنیاز را تامین کند، سامسونگ ممکن است در نهایت مجبور به بازنگری اهداف خود در این رابطه گردد.

 

 

میزان فروش نسل اول گلکسی فولد، ظاهرا تا پایان امسال به رقم ۵۰۰۰۰۰ دستگاه خواهد رسید و این بدین معنی است که سامسونگ به دنبال فروش حدود ۱۲ برابر این تعداد در سال 2020 است. هرچند که این هدف‌گذاری نیز آن‌چنان که باید، جاه‌طلبانه نیست.

 

 

به گفته یک منبع آگاه، سامسونگ در برآورد اولیه خود به دنبال فروش ۱۰ میلیون اسمارتفون تاشو برای سال آینده بود، اما نهایتا تصمیم به کاهش آن به ۶ میلیون دستگاه گرفته است. هنوز معلوم نیست که چرا شرکت چنین تصمیمی گرفته، اما احتمالا مشکلاتی که اوایل امسال در مورد اولین گوشی تاشو خود داشته، باعث چنین تصمیم‌گیری‌ شده است.

 

 

با این‌حال، ارزیابی‌ جدید سامسونگ مبنی بر فروش ۶ میلیون دستگاه، همچنان بسیار بالاست. تحلیلگران بازار معتقدند که فروش اسمارتفون‌های تاشو در سال آینده چیزی حدود ۳ تا ۵ میلیون دستگاه خواهد بود. این بدین معنی است که سامسونگ احتمالا برای رسیدن به هدف خود، کار بسیار سختی را در پیش خواهد داشت. اما بازار کره جنوبی به احتمال زیاد، بیشترین سهم را از این بارگیری‌ها خواهد شد. ضمن اینکه، سامسونگ تنها سازنده اصلی اسمارتفون دنیاست که در بازار گوشی‌های تاشو رقابت می‌کند. البته به‌زودی این شرکت کره‌ای، هواوی را به‌عنوان یک رقیب جدی در کنار خود خواهد دید؛ اما دستگاه تاشو هواوی احتمالا در ابتدا محدود به بازار داخلی چین خواهد بود. با این شرایط، تنها موتورولا، رقیب مستقیم سامسونگ در آینده نزدیک به حساب خواهد آمد.

 

گلکسی فولد 2 سامسونگ، با یک طراحی شبیه به موتورولا ریزر در راه است

 

گلکسی فولد تا چند ماه آینده به‌عنوان اولین اسمارتفون تاشو سامسونگ به فروش خود ادامه خواهد داد، اما در اوایل 2020 به مدل جدیدی ملحق خواهد شد که این مدل مستقیما با موتورولا ریزر رقابت خواهد کرد.

 

 

در حال‌حاضر جزییات محدودی در اختیار ما وجود دارد، اما گویا سامسونگ درباره سایز نمایشگر گلکسی فولد 2 مردد است. شایعات اولیه حاکی از یک پنل ۶.۷ اینچی هستند، اما افراد خاصی در داخل خود شرکت خبر از یک نمایشگر بزرگتر ۸.۱ اینچی می‌دهند. البته نباید فراموش کرد که یکی از مزیت‌های اولیه دستگاه‌های تاشو، توانایی آنها در داشتن صفحات نمایش بزرگتر در فرمت‌های کامپکت است.

 

خود پنل، دوباره از نوع اولد خواهد بود، اما این‌بار ممکن است در لایه بسیار نازکی از گلس ‌‌پوشیده شود تا دوام آن بهبود یابد. در کنار این، احتمالا شاهد یک فناوری دوربین داخل نمایشگر نیز خواهیم بود که سامسونگ، پیش از این، هرگز از آن بر روی گوشی‌های خود استفاده نکرده است. با وجود این فناوری، دیگر نیازی به ناچ و هول پانچ نخواهد بود. در داخل گلکسی فولد 2 نیز، به احتمال زیاد، از چیپست آینده کوالکام یعنی اسنپ‌دراگون 865 و رم و حافظه حداقل ۱۲ و ۲۵۶ گیگابایت استفاده خواهد شد. ضمن اینکه باید پشتیبانی از شبکه 5G را نیز به این موارد اضافه کرد.

 

 

هرچند سامسونگ درباره تاریخ عرضه گلکسی فولد 2 صحبتی نکرده، اما ظاهرا ماه آوریل سال آینده برای این کار در نظر گرفته شده است. اگر چنین باشد، در این صورت رونمایی از آن ممکن است در اواخر فوریه یا شاید در کنگره جهانی موبایل 2020 در بارسلونا و یا چند روز زودتر از آن، در رویداد معرفی گوشی‌های گلکسی S11، گلکسی S11 پلاس و گلکسی S11e اتفاق بیفتد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید