صدراعظم نوری: باید یکپارچگی تهران را حفظ کنیم

    کد خبر :630630

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با تاکید بر مخالفت خود برای جدایی ری از تهران گفت: باید تلاش کنیم یکپارچگی تهران حفظ شود و به هیچ قیمتی نباید این یکپارچگی از دست برود.

 

زهرا صدراعظم نوری درباره جدایی ری از تهران واکنش نشان داد و افزود: شاید هدف اولیه از طرح این موضوع این باشد که از درآمد جدا شدن ری از تهران استفاده شود درآمدهایی مثل صدور پروانه و… ولی این یک ظاهر خوشایند و خوب دارد در حالی که در ادامه معضلات و مشکلات بسیاری ایجاد خواهد شد؛ چرا که طرح چنین موضوعاتی بیشتر بعد تبلیغاتی و انتخاباتی دارد.

 

وی افزود: باید تلاش کنیم مجموعه یکپارچه تهران حفظ شود و نباید به هیچ قیمتی این یکپارچگی از دست برود. قطعا حل مشکلات و معضلات ری با جدا شدن حل نخواهد شد و نیازمند راهکارهای دیگری برای حل این معضلات هستیم.

 

صدراعظم نوری ادامه داد: کلانشهر تهران باید یکپارچه باشد و یکپارچه مدیریت شود قطعا تکه تکه کردن آن افزایش چالش‌های تهران را به همراه دارد هرگاه که بخشی از این شهر جدا شد و به شکل مجموعه مستقل در نظر گرفته شد مسائل زیادی را به همراه داشت. مطالعاتی در دولت انجام شده که بر یکپارچگی مجموعه تهران تاکید دارد و هرچه زودتر باید اجرایی و عملیاتی شود و نباید اجازه داد تهران چند تکه شود.

 

وی افزود: تهران به عنوان هسته و مرکز در تعامل با حومه است اگر این نباشد هزینه هایی که به شهر متحمل می شود از اطراف بسیار سنگین خواهد بود. شاید افرادی برای کسب درآمد بیشتر به دنبال جدا کردن بخشی از تهران باشند اما این کار موقتی است. در حقیقت در مقطعی درآمدی حاصل می شود؛ اما معضلات بخش جدا شده قابل حل باقی می ماند. به این ترتیب من مخالف جدایی ری و مابقی قسمت ها از تهران هستم، البته بی تردید باید مشکلات و مسائل این بخش ها باید حل و فصل شود.

 

عضو شورای شهر تهران در خاتمه ادامه داد: تجربه چهاردانگه، اسلامشهر و حتی استقلال کرج مشکلاتی را ایجاد کرد و بهبودی هم حاصل نشد لذا نباید چنین تصمیماتی در مجلس پذیرفته شود شاید چنین تصمیماتی در نزدیکی انتخابات به صورت صحبت مطرح شود اما باید خیر و برکت برای مردم در نظر گرفته شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید