افزایش نظارت بر عملکرد واحدهای آلاینده اسلامشهر

    کد خبر :630624

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر از پایش ویژه واحدهای شن و ماسه و بازیافت نخاله‌های ساختمانی این شهرستان خبر داد.

 

الهه بیگی  افزود: با توجه به فرا رسیدن فصل سرما و اهمیت نظارت بیشتر بر عملکرد واحدهایی که به نوعی باعث ایجاد آلودگی هوا می شوند، از واحدهای شن و ماسه مستقر در شهرستان به منظور بررسی آخرین وضعیت محیط زیستی آنها بازدید شد.

 

وی با اشاره به اینکه از مشکلات محیط زیستی واحدهای تولید شن و ماسه، ایجاد گرد و غبار ناشی از تردد زیاد کامیون‌ها در مسیرهای خاکی، ارتفاع زیاد دپو و عدم استفاده از پوشش و لفاف بار کامیون‌ها است، گفت: متاسفانه با وجود نظارت مستمر اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهز باز هم شاهد مشکلات و تخلفاتی در اینگونه واحدها هستیم.

 

بیگی افزود: اصلاح آسفالت مسیرهای دسترسی، جلوگیری از افزایش ارتفاع دپو، استفاده مداوم از سیستم آبفشان روی دپو، افزایش فضای سبز مشجر خصوصا در جهت باد غالب منطقه همچنین استفاده از پوشش مناسب خودروهای حامل از جمله راهکارهای کنترلی به منظور کاهش آلودگی هوای ناشی از فعالیت واحدهای تولید شن و ماسه است.

 

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اسلامشهر در پایان با بیان اینکه به غیر از واحدهای شن و ماسه، پایش واحدهای تولید بتون و آسفالت در نیمه دوم سال به‌طور ویژه ادامه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: در صورت عدم رعایت الزامات محیط زیستی و موارد ابلاغی برابر قوانین جاری سازمان حفاظت محیط زیست با متخلفان برخورد می‌شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید