تحویل کاغذ باطله به جای پول

  • حوادث
  • دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ۱۵:۲۴
    کد خبر :630447

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری یکی از اعضای باند کلاهبرداران 15 میلیارد ریالی خبرداد و گفت: این متهمان در ازای خرید ارز، به فروشندگان کاغذ باطله تحویل دادند.

در بیست و هشتم شهریورماه امسال پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری از شعبه 11 دادسرای ناحیه 5 تهران برای شناسایی متهمان آن به دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران ارجاع شد.

 

مالباخته پس از حضور در دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری به کارآگاهان، گفت: در جزیره کیش مغازه پوشاک دارم، مردی که شلوار کردی بر تن داشت و مدعی بود که عراقی است به همراه خانمی که اظهار می کرد همسرش است برای خرید به مغازه ام در جزیره کیش آمدند. پس از خرید و کمی گفت و گو اعلام کردند که در کار خرید و فروش ارز هستند و می توانند ارز را به قیمت بیشتر از قیمت واقعی بازار از من بخرند و به ازای آن پول نقد رایج کشور به من تحول دهند.

 

شاکی ادامه داد: گفت و گوهایمان ادامه داشت تا اینکه نظرم را جلب کردند و قرار شد که مقداری دلار که در اختیار داشتم به آنها تحویل و به ازای آن وجه نقد دریافت کنم و در نهایت با توجه به اینکه دلارها در منزلم در شهر تهران بود، قرار ملاقات را در شهر تهران گذاشتیم.

 

این فرد افزود: قرار شد که همدیگر را در اتوبان اشرفی اصفهانی ملاقات کنیم. در روز ملاقات حدود هفت هزار دلار تهیه کردم و بر سر قرار در اتوبان اشرفی اصفهانی حاضر شدم و مرد عراقی به همراه 3 نفر دیگر در محل قرار آمدند. دلارها را به آنها تحویل دادم و آنها نیز یک چمدان شیشه ای و چوبی که حاوی اسکناس یکصد هزار تومانی نو و بسته بندی شده بود، از چمدان بیرون آوردند و به من نشان دادند. پس از تحویل گرفتن چمدان از یکدیگر جدا شدیم.

 

مالباخته بیان داشت: پس از رفتن آنان چمدان را باز کردم و دیدم زیر بسته های اسکناس کاغذ باطله گذاشته شده است.

 

سردار لطفی رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اعلام خبر فوق اظهار داشت:در پایش های اطلاعاتی متهم اصلی پرونده و همسرش به علاوه سه همدست دیگر وی شناسایی و مشخص شد که کلیه متهمان اهل و ساکن شهرستان ارومیه هستند.

 

وی با بیان اینکه در پایش های اطلاعاتی به دست آمد که متهمان به همدستی یکدیگر در چندین نوبت در شهر تهران و سایر استان‌ها اقدام به کلاهبرداری به همین شیوه کرده اند، تصریح کرد: با اخذ نیابت قضائی تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی به شهرستان ارومیه اعزام و موفق شدند متهم اصلی پرونده را دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی به تهران منتقل کنند.

 

به گزارش فارس، رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه در این پرونده متهمان 15 میلیارد ریال از مالباخته کلاهبرداری کرده اند، افزود: با دستور قضائی متهم پرونده برای کشف سایر جرائم مشابه و دستگیری همدستانش در اختیار پلیس آگاهی پایتخت قرار دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید