رئیس انجمن گلوکوم ایران؛

۸۰۰ هزار ایرانی مبتلا به آب سیاه از بیماری خود خبر ندارند

    کد خبر :630330

رئیس انجمن گلوکوم ایران، با اشاره به بی علامت بودن بیماری آب سیاه(گلوکوم)، گفت: حدود ۸۰۰ هزار نفر در کشور از ابتلا به بیماری آب سیاه خود خبر ندارند.

 

حیدر امینی، در آستانه برگزاری بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی ایران، افزود: گلوکوم اولین علت نابینایی غیرقابل برگشت و سومین علت عمده نابینایی در جهان است، به این مفهوم که اگر به موقع درمان نشود، منجر به نابینایی می شود و دیگر درمان پذیر نیست.

 

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، با عنوان این مطلب که بیماری گلوکوم فاقد علامت است، ادامه داد: متاسفانه تا مراحل آخر بیماری، فرد نمی داند که مبتلا شده است.

 

وی اظهار داشت: بهتر است افراد بالای ۵۰ سال حتما به چشم پزشک مراجعه کنند تا چنانچه مبتلا به گلوکوم هستند، بیماری آنها به موقع تشخیص داده شده تا منجر به نابینایی نشوند.

 

مسئول محور گلوکوم بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی ایران، با عنوان این مطلب که ۸۰ درصد مبتلایان به گلوکوم از بیماری خودشان خبر ندارند، گفت: حدود ۸۰۰ هزار نفر در ایران مبتلا به آب سیاه هستند که اطلاعی از بیماری خود ندارند.

 

وی در ارتباط با اینکه کدام افراد بیشتر در معرض ابتلا به گلوکوم هستند، اظهار داشت: افرادی که بستگان درجه یک آنها به این بیماری مبتلا هستند، کسانی که نمره عینک طبی آنها بالا است، چه نزدیک بین و چه دوربین و آنهایی که سن بالایی دارند و افرادی که سابقه ضربه شدید به چشم داشته اند و مصرف کورتن دارند، چه به صورت سیستمیک و قطره چشمی، از جمله افرادی هستند که بیشتر در معرض ابتلا به گلوکوم قرار دارند.

 

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران، افزود: این افراد باید حتما به چشم پزشک مراجعه کنند و از طریق اندازه گیری فشار داخل چشم و داده های تشخیصی دیگر، بیماری آنها تشخیص داده شود.

 

امینی ادامه داد: برای پیشگیری از آب سیاه، بهتر است افراد بالای ۶۰ سال هر سال به چشم پزشک مراجعه کنند.

 

بیست و نهمین کنگره چشم پزشکی ایران از ۲۸ آبان تا اول آذر ۹۸ در مشهد برگزار می شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید