در ۵ ماه ابتدای سال جاری انجام شد:

پرداخت ۴۵۴ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان خانواده روستایی

    کد خبر :630328

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت گفت:در۵ ماه نخست سال بابت ۸۰ درصد مطالبات پزشکان خانواده روستایی به صورت علی الحساب مبلغ ۴۵۴ میلیارد تومان از سهم سازمان بیمه سلامت پرداخت شده است.

 

محمدرضا میرزایی با اشاره به اینکه حدود ۱۹ سال از اجرای برنامه پزشک خانواده روستایی در کشور می‌گذرد، بیان کرد: حدود ۲۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر از جمعیت روستایی، عشایری و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر تحت پوشش سازمان بیمه سلامت ایران هستند که اجرای برنامه پزشک خانواده روستایی اثرات بسیار زیادی در پوشش خدمات سطح یک داشته و هزینه‌های سازمان‌های بیمه‌گر را تا حدود زیادی کاهش داده است.

 

مدیرکل دفتر خدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران بر تامین اعتبارات لازم از سوی وزارت بهداشت بابت تامین دارو، مکمل‌های دارویی، خدمات هزینه های ده گردشی، تجهیزات مواد مصرفی و خدمات دندانپزشکی تاکید کرد و گفت: مشارکت وزارت بهداشت و سازمان بیمه سلامت باید به نحوی باشد که خللی در اجرای برنامه پزشک خانواده روستایی صورت نگیرد.

 

مدیرکل دفترخدمات عمومی سازمان بیمه سلامت ایران بر تاثیر مثبت اجرای پزشک خانواده روستایی و نظام ارجاع اشاره کرد و افزود: روستائیان با برخورداری از ۴ هزار مرکز سلامت روستایی با حداقل ۶ هزارو ۷۵۰ پزشک مستقر، ۱۸۰۰ دندانپزشک و ۵ هزارو۵۰۰ ماما تمام خدمات سطح یک را دریافت می‌کنند. نزدیک به ۵۵ میلیون ویزیت توسط پزشک عمومی، ۱۴ میلیون ویزیت توسط ماما و نزدیک به ۵ میلیون ویزیت دندانپزشکی در روستا انجام می شود و مردم برای خدمات سطح یک به شهرها مراجعه نکرده وتنها از طریق نظام ارجاع می‌توانند از خدمات تخصصی بستری و سرپایی بهره‌مند شوند.

 

وی گفت:در صورت تخصیص اعتبارات از سوی سازمان برنامه و بودجه طی هفته آینده، ۸۰ درصد مطالبات شهریور ماه نیز به صورت علی‌الحساب پرداخت خواهد شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید