افزایش ساخت و ساز روی گسل‌های شهر تهران

    کد خبر :630205

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: در سال‌های اخیر ساخت و ساز بر روی گسل‌های شهر تهران بیشتر شده و این موضوع به دلیل نگاه سودجویانه بوده است.

زهرا صدر اعظم نوری رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران صبح امروز در نشست تخصصی بهسازی لرزه‌ای نسبی ساختمان‌های متداول شهر تهران گفت: تشکر می‌کنم از همه کسانی که به فکر وقوع زلزله و مشکلات بعد از آن برای شهر تهران هستند.

 

وی ادامه داد: باید تلاش کنیم تا سطح مخاطرات و ضریب ریسک بعد از وقوع حوادث کاهش پیدا کند. تا زندگی مردم شهر تهران دستخوش مشکلات نشود.

 

نوری گفت: بحث ایمنی بحث جدی بوده و باید در شهر تهران به آن توجه ویژه شود زیرا با بررسی‌های انجام شده مشخص است که تقریبا دو میلیون پلاک ساختمانی داریم که ۲۲ هزار پلاک و‌ پارسل ناایمن بین آنها وجود دارد.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در هر کدام از این پلاک‌ها چندین واحد ساختمانی می‌تواند وجود داشته باشد و در بین اینها حتی واحد‌های درمانی و آموزشی و تجاری وجود دارد.

 

وی افزود: آقای نجار گفت شهر تهران کن فیکون نمی‌شود اما حتما ایشان هم قبول دارند که شهر تاثیر بسیار زیادی از آن حادثه خواهد دید.

 

نوری ادامه داد: وقتی در تهران پنج هزار متر پروانه ساختمانی گرفته می‌شود اما ۳۰ هزار متر بارگذاری می‌شود این یعنی وقوع حادثه و این یعنی سودجویی از سوی عده‌ای.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروز متاسفانه از متریال با کیفیت استفاده نمی‌شود و توجهی به کیفیت ساخت و ساز نداریم.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز در منطقه ۲۲ شاهد آن هستیم که علیرغم آنکه تلاش کردیم این منطقه براساس طرح تفصیلی شهر تهران ساخته شود اما اینگونه نبوده و شاهد وقوع حوادث متعدد در این منطقه هستیم.

 

نوری گفت: این موضوع به دلیل نگاه سودجویانه‌ای بوده است که به مسکن و ساخت و ساز داشته‌ایم و این منطقه از شهر تهران را دچار مشکل کرده‌ایم.

 

عضو شورای اسلامی شهر تهران افزود: امروز در تهران 10 چالش اصلی برای شهر تهران در نظر گرفته شده است که محیط زیست و زلزله دو تای از این چالش‌ها هستند.

 

وی ادامه داد: تهران را هفت گسل بزرگ در بر گرفته است که اگر توجه ویژه به موضوع ساخت و سازها نشود این گسل‌ها بعد از فعال شدن می‌تواند برای ما شرایط بدی را فراهم کند.

 

نوری گفت: در سال‌های اخیر متاسفانه براساس یک اشتباه ساخت و سازها و بارگذاری های انجام شده در مناطقی که روی گسل قرار دارد بیشتر از گذشته بوده است.

 

به گزارش فارس، رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران افزود: موضوع تاب آوری شهر تهران در شورای شهر تهران مطرح شده و برای آن برنامه ریزی‌هایی هم صورت گرفته و تلاش می شود تا با اختصاص بودجه لازم این مهم محقق شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید